[BSD] Fetchmail + netrc

Berta Sándor berta at beco.hu
2011. Jún. 27., H, 23:21:05 CEST

2011.06.27. 11:34 keltezéssel, Szász Bence írta:
> Kedves listatagok!
> Sikeresen beállítottam a fetchmail démont, hogy letöltse a leveleimet gmail-ről POP3 segítségével (úgy, hogy minden user
> saját fetchmailrc-t tarthat); a man oldalon olvastam, hogy a helyes megközelítés a ~/.netrc fájlba rakott név-jelszó
> páros (hiszen ekkor egy helyen találhatóak ezek az információk és könnyű módosítani őket). Be is raktam a megfelelő
> formátumba, de a fetchmail nem hajlandó tudomásul venni ezeket; minden rendszerindításkor kérdezi a jelszót. Kell
> esetleg valamit beállítani? Valakinek működik ez a megoldás?

> [...]

Több szerveren is csak a /usr/local/etc/fetchmailrc -t használom.
Minden felhasználó adata ebből az egyetlen fájlból kezelhető.
A benne megadott adatok nem sűrűn változnak, ezért nem gondolom, hogy
felhasználónként érdemes felhasználónként a .fetchmailrc fájlban megadni.

 >head fetchmailrc
deafults protocol pop3
set daemon 300
poll  mail.ize.hu timeout 220 proto pop3 uidl no dns
user info at ize.hu with password abcdefg is info here
user rendeles at ize.hu with password adbcdefg is jozsi here

Helyben pedig a leveleket dovecot imap/pop-pal kezeltetem igény szerint.

üdv
berta