[BSD] Hogyan legyen 256 szinu terminalom?

Ádám Szilveszter szilveszter.adam at gmail.com
2011. Júl. 1., P, 21:00:21 CEST

2011/7/1 Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>:
> Ezzel nem probalkoznek, meg fog bolondulni a linker (lasd archivum,
> openssh-val jartam hasonloan). Egy libnek csak egy verzioja legyen fent,

Ez sajnos időnként valóban igaz, különösen akkor, ha A csomag a
base-ben lévő libre dependel (hú micsoda szép ki magyar fejezés :-) a
B pedig a portsban lévőre, a két lib nem 100% kompatibilis ABI
szempontból és van egy C, ami pedig mind A-ra, mind B-re dependel.
Ilyen esetem nekem is volt a portsból feltett openssl-el. Ezen van,
amikor valóban az segít, ha a base-ben lévő libet a WITHOUT_* opciók
használatával kiütöd a képből. De *elvileg* ez a változó pontosan arra
való, hogy a portsban lévő szoftverek ezt a libet használják.

> ha nem akarsz random magikus hibakkal kuzdeni, a base-t meg nem
> praktikus a ports-hoz linkelni.

Ebben is van igazság. Anno, amikor a sendmail-nál vált hirtelen
szükségessé, hogy az openssl portsbéli verziója legyen használva,
akkor én is onnantól a base-beli sendmailt letiltottam (és töröltem),
és a mail/sendmail portot használtam onnantól.