[BSD] freebsd, kernelmodul forditasa debug kernelhez

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2011. Jan. 17., H, 17:28:37 CET

On 2011.01.17. 16:38, Magyari, Miklos wrote:
> üdv,
>
> valamit nem értek a build folyamat körül.
> Van egy saját konfigolású kernelem, ami praktikusan egy GENERIC plusz egy rakás debug opció (witness, invariants, diagnostic stb). A következőt nem értem:
>
> 1. boot ezzel a kernellel
> 2. cd /sys/modules/ext2fs
> 3. make load
> 4. mount_ext2fs akármi

En azt nem ertem, hogy ezzel mit akartal? A make load mit is kellene,
hogy csinaljon? A doksi szerint ilyen target nincs. Vagy az egy make,
majd kldload akart lenni?

> na erre jön egy tetszetős kernel pánik: mtx_lock() of spin mutex bufobj interlock
> Nyomozgatás után arra következtetek, hogy ez egy fals pánik és az baj, hogy a futó
 > kernel és a modul nem 100%-ig kedveli egymást, ergo valamit elcseszek
a fenti
 > folyamatban (márcsak azért is valószínű, mert a
buildkernel/installkernel által
 > tökugyanabból a forrásból készített /boot/kernel/ext2fs.ko nem pánikol).

A gnu toolchain nem nagyon szereti az ilyesmit, mert elegge
nemteljesenatgondolt a ld es kornyeke, igy a forras kitakaritasa mindig
hasznos, ha csak kismertekben is valtozott a config, kulonben tuti
osszelinkel mindent,amit nem lenne szabad. man build esetleg a
/usr/src/Makefile tanulmanyozasa segithet.
A forras teljes kitakaritasa utan probald meg ujra, ha nem sokat
valtozott a konfig. Ha jol megvaltoztattad a konfigot (plane sok debug
infoval), akkor inkabb forditsd ujra az egesz kernelt.

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>