[BSD] FreeNAS alatt partícionálás - kezdő

Ruzsinszky Attila ruzsinszky.attila at gmail.com
2011. Jan. 13., Cs, 19:06:09 CET

> Igy jarnak, akik mindenfele elavult linuxokkal meg iosokkal dolgoznak :-P
Ha látnád a műszaki múzeumom!

> Nem ismerem a freenas-t. Azt sem ertem, miert nem jo, ha az egesz hdd-t
> hasznalja, hiszen nas.
Szokatlan a számomra, hogy minden egyben van.

> Ha jol gondolatolvasok, akkor nem csak freenas celjara akarod a diszket
> hasznalni, es a freenas telepitoje kinyirja a diszket. Ez esetben a
Mire gondoltam még? ;-)

> leggyorsabban ugy jutsz a kivant eredmenyre, hogy eloszor atmenetileg
> felinstallalod egy diszkre a kivant formaban (ha jol latom a wiki-n, az 1-es
> opcio), utana a vegleges diszken letrehozod a szukseges meretu particiot es
> slice-okat, aztan atmozgatod ra a feltelepult dolgokat.
Vegyük úgy, hogy minden diszken - az elején ráadásul - van valami.

> Ez esetben viszont mbr kell, es a tradicionalis bsd-style particionalas
> (mert a maradek os nem fogja kezelni a GPT-t), mint pl solarison. Jut
> eszembe, a bootonly freebsd cdimage-n van sysinstall es abban a szamodra
> ismerosebb fdisk.
Most nagyobb a baj, mert a gép húzza a féket a +SATA PCI-s kártyán lévő
második SATA HDD esetén. Értsd: el se akar jutni a bootig. HP ML-350 G4.
Kihúzom a villanyt belőle 10-15'-re (vagy többre) és akkor elindul, de a
FreeNAS elkezd ugatni a 2. HDD-re DMA-ilag. Zűrös.

Üdv:
Ruzsi