[BSD] FreeNAS alatt partícionálás - kezdő

Ruzsinszky Attila ruzsinszky.attila at gmail.com
2011. Jan. 13., Cs, 09:54:56 CET

Sziasztok!

Tudom, hogy a FreeNAS-ról nem biztos, hogy pont itt kéne
kérdeznem, de ott azt hirdetik, hogy az elveivel ellentétes a diszk
partícionálása. Én még is ezt szeretném, ráadásul esetleg ext2/3
FS-sel (is).

Van fdisk és disklabel. Egyik se túl barátságos és főleg nem Linux
alól nézve (vagy csak eddig nem jöttem rá a nyitjára).

Tehát az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudok partícionálni
FreeBSD (FreeNAS) alatt? Nem bánnám, ha nem kéne szét-
matekoznom az agyam hozzá, tehát ha nem mindent a régi jó
hármas paraméterrel kéne megadni (fej/cilinder/szektor).

Ha már FreeNAS. Valaki futtatja-e virtuális gépben?
VBox+VMware alatt próbáltam eddig (QEmu még nem) a LiveCD-s
módját, ahol a konfig floppy-ra menne. De nem megy! Mindkettő
alatt fdc0: does not responding a válasz és nem látja a BSD a
virtuális floppy-t. Természetesen be van konfigolva, van "betöltve"
image, ami üres, stb. Sok infót nem találtam erről, de mintha
ez nem FreeNAS problem lenne, hanem BSD a VM-ben.
(Megjegyezném, hogy valós gép floppy-jával is kínlódok, pedig
ott többé-kevésbé tudok még valós floppy-t olvasni és most nem
tudom, hogy ez floppy+meghajtó baj, vagy BSD. Itt nem a not
responding van, hanem belehal a floppy olvasás/írásba, pedig
Linux alatt tudom olvasni a cuccot. Csináltam dd-vel ki/be
olvasást, amibe a Linux nem hibázott bele.)

Floppy kihagyása megfordult a fejemben, ha lehetne a FreeNAS
nyúlfarknyi konfigjét valahonnan hálózatról hozni, mint pl. NFS,
iSCSI, akármi. Elvileg ezt se támogatja a NAS, de hátha meg
lehetne erőltetni. Egy komplett HDD-t nem dobnék ki csak a
NAS OS-e miatt, ráadásul lebukott, mert az install min. 380M-át
kér, de ebből 50% free, viszont ebbe se tudok beleavatkozni.
(Tudom pen/SD kártya, de azt most hagyjuk.)

Még egy kérdés, ami már nem FreeNAS: Linux free parancsa
minek felel meg BSD alatt?

Köszönettel:
Ruzsi