[BSD] Mobilnet USB modem reality check

gabor at zahemszky.hu gabor at zahemszky.hu
2011. Dec. 11., V, 10:58:56 CET

 On Sat, 10 Dec 2011 22:57:19 +0100, Ádám Szilveszter wrote:
> Sziasztok!
>
> Csak mivel már volt aki kérdezte: a ZTE MF190-et most volt
> lehetőségem
> kipróbálni a PCBSD 9 tesztverziójával (ami a FreeBSD 9.0-RC2-nek
> felel
> meg) és nem működik sem az u3g, sem az uhso driverrel. Csak az umass
> részt ismeri fel (ami viszont itt nem hasznos) A forráskódban sincs
> említés ZTE gyártmányú hardverekről, így az eredmény valószínűleg
> várható volt.

 Hali!

 Csak pontosítás okán:

 van ZTE eszköz a FreeBSD-ben, az /usr/src/sys/dev/usbdevs -ben több
 helyen is szerepel, csak éppen a QUALCOMMINC "gyártó" mellett. Neten
 rákeresve erre a tipusra, pl:

 http://freebsd.1045724.n5.nabble.com/ZTE-MF-190-USB-3G-stick-td4057194.html

 itt látható, hogy "DefaultVendor=  0x19d2"  "DefaultProduct= 0x2000" -
 azaz
 pont az, ami az usbdevs-ben szerepel.

 Valamint azt is jeleztem, hogy elképzelhető, hogy elegendő lehet az
 usb_quirk
 modul betöltése, és rábeszélni a megfelelő quirk használatára - ez a
 doksi és
 a név alapján az UQ_MSC_EJECT_ZTESTOR lehet. Azaz ha a kütyüt bedugod,
 és
 lesz a 0.3-as címen lesz egy ugen eszközöd, akkor pl. így, ahogy a
 man-ban szerepel:

 EXAMPLES
      After attaching a u3g device which appears as a USB device on
 ugen0.3:

            usbconfig -d ugen0.3 add_quirk UQ_MSC_EJECT_ZTESTOR

 természetesen ha ezeken is túl vagy, akkor sorry. (Amennyire én látom,
 az usb_quirk az kb a linuxos usb_modeswitch-nek felel meg, legfeljebb
 annál kicsit kevesebb lehetőséget biztosít. Viszont ahogyan Linux alatt
 gyakorlatilag az újabb disztribúciók az udev-ből hívogatják ezt a kis
 jószágot, ugyanezt FreeBSD-n a devd-ből kell(ene) megtenni.)

 Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

 Ui: az egyébként látszik, hogy HPS erőteljesen abba az irányba megy,
 hogy
 az ilyen "kezelni tudjuk, csak nem tudunk róla" eszközök kezelése a
 9-esben
 az eddigieknél sokkal könnyeb legyen. Nem csak az usbdevs-be veszi fel
 az "új"
 eszközöket, hanem a gyári devd.conf is okosodik, azaz - ha jól gondolom
 -, az
 lesz az eredmény, hgy ha véletlenül nem fordítasz bele u3g-t a
 kernelbe, de
 betolsz egy ilyen eszközt a gépbe, akkor automatikusan tölti be a
 megfelelő
 modult (és persze hajtja végre a megfelelő quirk-et, ha az is kell.)