[BSD] ftp kliens PF mogott

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Sze. 22., Sze, 10:40:30 CEST

On 2010.09.21. 23:05, Zahemszky Gábor wrote:

> ???

A statefull firewall-ok (altalaban) kovetik a protokollok
kommunikaciojat, tehat tudjak, hogy a 21-es portra felepult kapcsolathoz
tartozik egy high-high kapcsolat is, es azt is atengedik.

> csak bizonyos portokra enged kifelé a tűzfal. Én arról beszélek, hogy
> mi módon tudom megmondani a pf-nek, hogy ha már az ftp-portra egy
> konkrét géphez kiengedett, akkor onnantól kezdve figyelje a forgalmat
> és utána a "related" (vagy hogy mondják netfilterül) kapcsolathoz
> nyissa meg ideiglenesen a tűzfalat.

Amennyiben itt az ftp csak annyit jelent, hogy getent services ftp,
akkor bizony igazad van, a pf-ben annyira en sem vagyok otthon, de
nagyjabol ugyanarrol beszelunk, csak mashogyan. Amennyiben a csak
annyira statefull, hogy koveti a tcp handshake-et, akkor az keves.

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>