[BSD] ftp kliens PF mogott

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Sze. 21., K, 13:55:03 CEST

On 2010.09.20. 21:47, Istvan Galgand wrote:
> Jó estét mindenkinek!
>
> Egy hete szenvedek, nem tudom megoldani, hogy az ftp működjön PF tűzfal
> mögül. Amit tettem:
>
> 1. Ports-ból telepítettem az ftpproxy programot.
> 2. A /etc/pf.conf-ba beírtam, hogy
>
>     rdr pass on $ext_if proto tcp to port ftp ->  127.0.0.1 port 8021
>     anchor "ftp-proxy/*"
>
> 3. A /etc/rc.conf-ba beírtam: ftpproxy_flags=""
>
> Tapasztalom, hogy az rc.conf-ba történt bevitel ellenére a ps -A listában
> nem jelenik meg az ftp-proxy process. A /usr/sbin-ből indítva szerepel a
> listában, de ftp-zni egyik esetben sem tudok.

> [...]

Csodas ez a thread, legalabb mindenki osszevissza beszel. :-# Te nem
tudod, mit akarsz csinalni (en sem ertem pontosan, de szerintem nem az
optimalis elrendezest valasztottad), de a valaszok is...

A fenti uzenet annyit jelent, hogy valaki nem erti az EPRT-t (ezert 500
a response). Ez nem is csoda, mert sem a proxyd nem tamogatja, sem a
szerverek nem szoktak hasznalni.

cat /usr/ports/ftp/ftpproxy/pkg-descr
ftp.proxy is an application level gateway for FTP.
It sits between a client and a server forwarding command and data
streams supporting a subset of the file transfer protocol as described
in RFC 959.

Az EPRT/EPSV az rfc-2428-ban osszegyujtott (es senki altal nem hasznalt)
marhasagok resze (az eprt az a pasv es port osszevonva, az epsv ugyanez
aktiv modeban, hallaluja, fejlodik az internet). Ahogy nezem, par
egyetemi vizesnyolcasnak kisebb publikacios elmaradasai lehettek, ezert
firkantottak egy ertelmetlen rfc-t.

Szoval kezdjuk elolrol, bennem ez a benyomas alakult ki, javitsd ki,
ahol nem stimmel:

A------B-----internet----C

Az A a te geped, a B valami router, a C a szerver. Az A gepen fut az ftp
kliens, az ftpproxy es a pf. A B a router, amirol eddig nem beszeltel.
Kozben keress valami tradicionalisabb ftp klienst, sajnos a base-ben
levot is tulspilaztak, de ha csinalsz egy ~/.netrc filet, a
kovetkezokkel: default<CR>macdef init<CR>epsv4 off<CR><CR>, akkor
mukodni fog.

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>