[BSD] init sorrend

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Sze. 9., Cs, 12:37:29 CEST

On 2010.09.09. 11:51, Zahemszky Gabor wrote:
> Szia!
>
> Sajnos az el-nem-indulasra tudtommal nincs jo modszer.

Raadasul nem el-nem-indul, hiszen fut a process, csak meg nincs abban az
allapotban, hogy valaszoljon a keresekre.

> A meg nincs kesz
> is zuros. Ha a fenti peldaid nem hasrautesszeruek, hanem valosak, akkor
> a korrekt valaszom: a wpa_supplicant-ra asszem van megoldas, a
> zabbix/mysql-t az appok nemhasznalasa okan nem tudom.

A fenti felvetesek valosak (nem szoktam erre a listara teoretikus
problemat irni, vagy akkor jelzem). A wpa supplicant azota beteg, amiota
statikus ip cime van; a zabbix probelma most keletkezett, hogy elegem
lett a nagios-bol; az sqlite-vel nem ment a dolog (tulajdonkeppen a par
nappal ezelotti php-ipc kerdesem workaroundja :), igy felraktam egy
mysql-t, de keves a ramot kapott, igy tenyleg nagyon lassan indul (nem
veszek bele tobb ramot, es a remote mysql nem megoldas egy monitorozo
hostnal), de utana mar jol van.

> Bocs, most nem erek el olyan gepet amin meg tudom nezni, de ha addig nem
> oldodik meg, estefele meg tudom nezni, es ha jol emlekszem es az tenyleg
> ahhoz kell, azt megirom. (Szolj ram, ha nem teszem meg.)

A wpasupplicant-os a homoeserverem, igy barmeddig raer :) De ha a
syncdhcp az otleted, azt ismerem es valoban mukodik, de en statikus
cimet akarok (egy ios-os cisco doboz adja az ip cimeket, azon is be
tudnam allitani, de abban nincs kihivas :)

> Hat en erre azt mondom, ez mysql pkg bug szerintem, de majd mas megcafol.

Nem tudom, ez a bsd style init egyik generalis problemaja, amig nincs
valami altalanos megoldas, amivel ellenorizni lehet, hogy mukodnek-e,
vagy sem a daemonok, addig minden csak turkalas. Nem mintha nehez lenne
kiboviteni ugy az rc scripteket, hogy legyen egy hook, amiben meghivja a
csomagok altal felrakott, csomagspecifikus ellenorzo kodot.

> Erteni ertem, egyet is ertek, de neha nem megy.

A runit-tal joban vagyok, az osszes linuxomat runit-tal hasznaltam,
irtam hozzajuk mindenfele scripteket, szoval ez nekem nem tul fajdalmas.
Tegnap probakeppen felraktam virtualbox-ban portsbol, kicsit farigcsalni
kellett, de problema nelkul lecsereltem az init-et runit-re, sot elsore
be is bootolt.

> (Netbook-om wifije csak
> NDisulator-ral megy. Ha korrekten megcsinalom ahogy a nagykonyvben elo
> van irva, akkor csontra fagy boot kozben. Ha ellenben rc.local-bol
> kezzel toltom be a modult, kezzel futtatom a wpa_supplicantot es kezzel
> inditom a dhclient-et, akkor atomstabilan megy. Kb fel eve hasznalom
> igy. Igaz, send-pr / levlista nem volt meg. Oregszem.)

En addig cserebereltem a kollegakkal a wifi kartyakat, amig lett ket
olyanom, amit tamogat a kernel, netbookom meg nincsen :) A wpa
supplicantot en is buvoltem egy ideig, mire hajlando lett statikus ip
cimmel elindulni, mert a dokumentacio szerint nem tamogatja, de aki nem
tud parametert pareseolni, az ne irjon manpaget se :-D

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>