[BSD] Failed vinyó, mit tegyek?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2010. Nov. 3., Sze, 11:50:40 CET

   Sziasztok!

Van egy lemez pass thru drive-ként egy RAID kártyán, /backup alatt
mount-olva. Ma reggel akartam valamit törölni róla, és az rm parancs
lefagyott.

Közben a RAID kártya ezt küldte nekem email-ben:

2010-11-3  6:11:33 HD154UI          : Volume Failed
2010-11-3  6:11:35 Raid Set # 001   : RaidSet Degraded
2010-11-3  6:11:36 Enc#2 SLOT 12    : Device Failed

Szerencsére megvagyok az adatok nélkül. Viszont az "rm" parancsot nem tudom kill -ezni. Még root -ként "kill -9" és "kill -0" sem hat rá.

Próbáltam ezt is:

umount -f /backup

de ez is lefagyott! Ezek a parancsok azóta is futnak.

Az fstab-ból már kivettem, és ha sikerülne újraindítani a gépet akkor letiltanám a vinyót a RAID kártyán is. Viszont...  ha most megpróbálom újraindítani a gépet, akkor mi fog történni? Számíthatok arra hogy a többi file system nem fog megsérülni? A kernel vajon képes lesz az összes többi programot normálisan leállítani, és sync-elni az összes többi lemezt? Sajnos csak távolról tudom elérni a gépet, ezért most egy sikertelen újraindítási kísérlet nem engedhető meg.

Személyesen csak szombaton tudok odamenni. Ha ígyhagyom az egészet akkor újraindítás nélkül vajon elég stabil lesz szombatig?

Tudom nem biztos hogy van rá egyértelmű válasz. Csak azért kérdezem hogy valaki megnyugtasson. :-)

Köszönöm

   Laci