[BSD] freebsd 8.0, sendmail

Istvan Galgand igalgand at freemail.hu
2010. Már. 25., Cs, 20:18:20 CET

On Thu, Mar 25, 2010 at 01:16:06PM +0100, Berta Sándor wrote:

> A /etc/mail/genericstable csinálja a kimenő fordítást:
>
> pl:
> unix-username	rizi.bizi at almale.hu
>
> levelezőlistáknál pl aliasból fordít
>
> gkmo-subscribe  gkmo-subscribe at godiek.hu
>
> ha szerkesztetted, utána nyomj egy make-t
> ami ezt csinálja:
> /usr/sbin/makemap hash genericstable.db < genericstable
>
> Persze csak akkor használja a sendmail ha az mc fájlban ez benne van:
> FEATURE(genericstable, `hash -o /etc/mail/genericstable')
>
> üdv
> berta

Igen, az a gond, hogy a kimenő email cím suffix része a gépnév (hostname -f). Azt pedig
telepítéskor én találom ki, pl. freebsd.testing.hu
Szó (karakter) szerint úgy konfigurálok, ahogy írod, mégsem írja át az elsődlegesen használt
email címem szerinti
freemail.hu-ra. (A prefix a username, a.m. "igalgand", az legalább rendben van.) Annyi
dokumentációt elolvastam már a témával kapcsolatosan, hogy elvileg szerintem már tisztában
vagyok a kezelésével, de a genericstable mégsem forgatja át. Azt hiszem, a megoldásra nekem
kell rájönnöm, hiszen valamit mégis csak én csinálok rosszul...
Gábor javaslatát követem: cd /etc/mail/, make, a hostname.mc fájlban smarthost beállít, plusz
berta szerint a genericstable file kreálása (igalgand	igalgand at freemail.hu), az mc fájlba
meg a FEATURE(genericstable....stb.), genericstable bináris elkészít, make, make stop, make
start és továbbra sem írja át a gépnevet a freemail.hu-ra. A mail programot használom, mert
MTA szinten szeretném beállítani az átírást. MUA szinten már biztosan menne. De az túl
egyszerű lenne. :-)

Szép estét!
István