[BSD] freebsd 8.0, sendmail

Istvan Galgand igalgand at freemail.hu
2010. Már. 20., Szo, 20:05:37 CET

Offline levelezést állítanék be a tárgybani keretben.
Az install-kor települt sendmail-hez nem nyúltam, a fetchmail
ports-ból történt telepítésével, konfigurálásával már tudok fogadni leveleket.
A problémásabb ügy a küldés lesz. A mail.t-online.hu smarthost fogom
használni, mely autentikációt igényel. Egy halom dokumentációt átolvastam,
kb. látom, mit fogok tenni. De néhány gondom már most akadt.
Mivel eddig minden alkalmazást ports-ból telepítettem, az előzőek
figyelembe vételével szükséges nekem sendmail-t ports-ból telepítenem,
vagy megfelel a mostani? Ha igen, akkor melyik ports verziót tegyem fel?
Ugyanis létezik "sima" sendmail, ill. ldap és sasl változat. A t-online
smarthost-hoz melyik szükséges? Még egy dolog. A jelenleg használt Debian
oprendszeremben (exim4) létezik egy /etc/email-addresses állomány, melyben
definiáltam a felhasználói nevemhez tartozó, "külső" email címemet
(igalgand: igalgand at freemail.hu). Ezzel az átírási lehetőséggel még nem
találkoztam a freebsd sendmail rendszerében. (A mail-aliases állományba
történt hasonló szintakt beírással még a rendszeren belül történő
levelezési lehetőség is megszűnt, így ez nem megoldás). Merre léphetek
tovább? Rtfm, bármi jöhet, nem vagyok (túl) érzékeny... :-)

Köszönettel: István