[BSD] elso freebsd 8.0 telepites

Dánielisz László laszlo_danielisz at yahoo.com
2010. Már. 10., Sze, 09:58:56 CET

Sziasztok!

A ports tree frissítését crontab-ból is könnyen meglehet oldani:

1.
0 3 * * * root portsnap -I cron update && pkg_version -vIL=

2.
3 0 * * * * /root/cvsup/update.sh

# cat /root/cvsup/update.sh
#!/bin/sh
export PATH=/bin:/usr/bin:/usr/local/bin
export LANG=C

SUPFILE=~/cvsup/ports-supfile
LOCK=~/cvsup/lock/freebsd.lock
LOG=~/cvsup/log/freebsd.log
ADMIN="laszlo_danielisz at yahoo.com"  <- ha valami gond van ide küld egy mail-t
S_TIME=0430

if [ x`date "+%H%M"` = x$S_TIME ]; then
        SFLAG=
else
        SFLAG=-s   <- a "-s" paraméter gyorsabbá teszi az egészet viszont ajánlott a nélkül is cvsup-ni mondjuk naponta egyszer, man cvsup
fi
(
        echo
        echo "========== CVSup $SFLAG started at `date`"
        if ! cvsup $SFLAG -g -L 2 -r 1 -l $LOCK $SUPFILE; then
                tail $LOG |\
                mail -s "CVSup FreeBSD failed" $ADMIN
        fi
        echo "========== CVSup $SFLAG ended at `date`"