[BSD] OpenBSD T-Home kábelnettel nem tud csatlakozni

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2010. Jún. 28., H, 20:57:37 CEST

Szia!

On Mon, Jun 28, 2010 at 08:23:24PM +0200, Vas Péter wrote:
> Van valakinek van valami ötlete vagy találkozott már ilyennel?

A legfontosabb, hogy amennyiben a tűzfalad default to deny, vagyis
alapból tilt, és csak az mehet át, amit külön engedélyezel, akkor külön
engedned kell a DHCP forgalmat. Ennek az a specialitása, hogy amikor
indulsz, még nincs publikus IP-d. És azt sem tudod, hogy honnan fog jönni a DHCP
kérésedre a válasz. Ezért ahhoz, hogy ez működjön egy elég megengedő
setup kell.

Jó anno, amikor még használtam ilyesmit, és nem routerre volt dugva a
modem, ez kb így nézett ki:

# 2.5 lepes: DHCP szerverrel kell engedni a kommunikaciot!!!!!
$fwcmd add allow log all from me to 192.168.0.0/16 67 out via rl0
keep-state
$fwcmd add allow log udp from 192.168.0.0/16 67 to me 68 via rl0
keep-state
$fwcmd add allow log all from 0.0.0.0 to 255.255.255.255 67 out via rl0
$fwcmd add allow log udp from 192.168.0.0/16 67 to 255.255.255.255 68
via rl0 keep-state

VIGYÁZAT! Ez neked valószínűleg így nem jó, mert ipfw-re van írva, és a
hálókártyádat sem így hívják valószínűleg OpenBSD alatt. Az sem biztos,
hogy még most is ezt az IP tartományt használja a T-Home. De azt mondjuk
le tudod puskázni a Linuxos csatlakozás eseményeit logolva.

Bónusz tanács: Ha veszel egy routert, akkor nem csak ezzel nem kell
nyüglődnöd, hanem még meg is tudod osztani a netet. Én a helyedben
megfontolnám...

BSD: An Operating System, Not a Religion.