[BSD] freebsd 8.0

Szabolcs Tóth speeedfire at gmail.com
2010. Jan. 15., P, 19:09:58 CET

> Az az oldal valóban jó, én is arra gondoltam. De nézd csak meg jobban,
> hogy milyen nevű fájlról is beszél ott?

Nos! Új felhasználó létrehozásánál működik. Csináltam egy új
felhasználót majd paraméterben megadtam, hogy ő magyar nyelven
szeretné használni a rendszert.

> Ez az adott parancsértelmezőre érvényes beállításoktól függ. Több helyen
> is állítható, de a FreeBSD-n minden létrehozott felhasználónál (ha külön
> nem állítod át) akkor alapból passzív módot használ. Ez - a használt
> shelltől független módon - a login.conf adatbázisban van rögzítve. Ha
> egy felhasználó a megfelelő bejelentkezési osztályban van (a "default"
> nevűben, vagy abból levezetettben) akkor ott érvényre is kell jutnia.

Ebben a fájlban engedélyezve van a a passzív mód. Se root, se más
felhasználó nem tud gnome alatt telepíteni, csak konzolból.
Ez számomra egy darabig egy anomália marad. De remélem hamar
megtalálom rá a megoldást.

Speeed