[BSD] ZFS + RAID kártya?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2010. Aug. 31., K, 13:29:40 CEST

> zpool create tank da0, vagy ami exportal a driver...

Nahát de pont ez az. A RAID vezérlő csak akkor csinál da0 da1 stb.
eszközt ha már létrehoztam rajta egy volume set-et. Tehát a fenti
parancs akkor kezdhet el működni ha a RAID vezérlőben már be van állítva
hogy a lemezeket hogyan kezelje (RAID set-ben van pass through disk-ként)

> Nekem jobb otletem van: olvasd is el a manpaget, ne csak nezd :)

Konkrétan nem az volt a kérdés, hogy ha már látszódik a da0 eszköz
BSD-ből, akkor hogyan tudok rá tank -ot csinálni. Hanem az, hogy 6 darab
passthrough disk-re (da0 -tól da5-ig) tegyek inkább egy tankot vagy 3
darab RAID 1 eszközre (da0, da1, da2) -re tegyem rá. Melyik használja ki
jobban a kártyán levő 2GB WB cache + IO processzor párost, hogy lesz
nagyobb a teljesítmény?

Erre szerintem a manual nem ad választ...