[BSD] fura szerverhalal utani megakadtam

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2010. Aug. 26., Cs, 10:45:34 CEST

On 2010.08.25. 22:30, Zahemszky Gábor wrote:

> Majd az eredeti levélíró megerősít vagy megcáfol, de szerintem ezt arra
> írta, hogy ez a parancs kell ahhoz, hogy ezt a problémát elkerüld:

Nos, ez lehetseges, ez ismet alatamasztja annak szuksegesseget, amirol
privatban beszelgettunk Pali Gaborral :)
Lehet, hogy felreertettem, de annyi baj legyen, ugyanis ezt talaltam a
logban:

Aug 26 00:15:01 ga-k8nf-9-3 kernel: swap_pager: indefinite wait buffer:
bufobj: 0, blkno: 3416, size: 4096
Aug 26 00:15:21 ga-k8nf-9-3 kernel: swap_pager: indefinite wait buffer:
bufobj: 0, blkno: 3416, size: 4096
Aug 26 00:17:21 ga-k8nf-9-3 last message repeated 6 times
Aug 26 00:27:21 ga-k8nf-9-3 last message repeated 30 times
Aug 26 00:37:21 ga-k8nf-9-3 last message repeated 30 times
Aug 26 00:47:21 ga-k8nf-9-3 last message repeated 30 times
sokaig

Ami reszben feny az alagut vegen, masreszt ahogy nezem, a kernel regi,
es misztikus nyugjeinek egyike, amire nem nagyon van megoldas. Ez most a
periodic.weekly indulasa volt, ha jol latom a crontabot. Egyelore ez az
atlagos allapota a gepnek:

last pid:  2741;  load averages:  0.00,  0.08,  0.10
                                                               up
0+00:10:58  10:29:38
100 processes: 1 running, 99 sleeping
CPU:  0.4% user,  0.0% nice,  0.4% system,  0.0% interrupt, 99.3% idle
Mem: 573M Active, 35M Inact, 417M Wired, 688K Cache, 949M Free
Swap: 1024M Total, 1024M Free

A munin utolso adata is 950MB free. A swap enel erdekesebb:

ga-k8nf-9-3# zfs get all zroot/swap
NAME        PROPERTY              VALUE                  SOURCE
zroot/swap  type                  volume                 -
zroot/swap  creation              Wed Jul 14 13:02 2010  -
zroot/swap  used                  1G                     -
zroot/swap  available             281G                   -
zroot/swap  referenced            387M                   -
zroot/swap  compressratio         1.00x                  -
zroot/swap  reservation           none                   default
zroot/swap  volsize               1G                     -
zroot/swap  volblocksize          8K                     -
zroot/swap  checksum              off                    local
zroot/swap  compression           off                    default
zroot/swap  readonly              off                    default
zroot/swap  shareiscsi            off                    default
zroot/swap  copies                1                      default
zroot/swap  refreservation        1G                     local
zroot/swap  primarycache          all                    default
zroot/swap  secondarycache        all                    default
zroot/swap  usedbysnapshots       0                      -
zroot/swap  usedbydataset         387M                   -
zroot/swap  usedbychildren        0                      -
zroot/swap  usedbyrefreservation  637M                   -
zroot/swap  org.freebsd:swap      on                     local

[root at ga-k8nf-9-3 ~]# swapinfo
Device          1K-blocks     Used    Avail Capacity
/dev/zvol/zroot/swap   1048576        0  1048576     0%

Szoval mit is keres rajta az az 1G adat, ha free? Egyelore megnezem swap
nelkul, de johet mindenfele otlet, amit majd jol felreertek megint es a
vegen megoldodik a dolog :-D

> és igen, a fentivel tudod engedélyezni az írást. Nálam amúgy (8.1) a
> man 4 geom szerint a 0x10 -nek is elégnek kéne lennie.

Most, hogy mondod...egyelore orulok a mellekhatasoknak, de tenyleg
hasznalt :)

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>