[BSD] chroot

Hegedüs Ervin airween at freemail.hu
2010. Aug. 23., H, 11:57:55 CEST

On Mon, Aug 23, 2010 at 11:29:56AM +0200, Gabor HALASZ wrote:
> Most a chroot-on kivul vagy, es mint Hegedus Ervin is megjegyezte
> ket napja (tessek ertoen olvasni a listat, meg ha nem is tunik
> kozvetlenul hasznalhatonak az informacio, sok apro tudast lehet igy
> felcsipegetni), os->chroot iranyu symlinket a kernel figyelmen kivul
> hagyja, igy a chroot-on belulrol mar nem mutat sehova.

(elosegitve az erto olvasast)

azt nem tudom h a kernel figyelmen kivul hagyja-e, a lenyeg ha a
symlink mivoltabol adodoan nem fog mukodni, ui az inode-ban a
hivatkozast magat tarolja le, ahogy a user megadja: abszolut v
relativ modon.
Mindketto a chroot-on belul is ua lesz, tehat ha abszolut az
eleres, akkor a chroot-on belul is leteznie kell. Ha relativ,
akkor meg a chroot-on kivulre mutat, pl:

# cd /srv/jail/bin
# ln -s ../../../bin/sh .
# chroot /srv/chroot
# ls -l /bin/sh
lrwxrwxrwx 1 root root 20 Aug 23 11:51 /bin/sh -> ../../../bin/sh

ami eleg hulyen nez ki... :P

a.