[BSD] munin panaszkodik

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2009. Okt. 16., P, 14:45:29 CEST

Laszlo Nagy wrote:

> ??? (lásd lejjebb)

Mit ??? Ahogy Bartok mondta: csak tiszta forrasbol. Letoltottem a
forrast, megneztem a Munin.pm.in elejen a megjegyzeseket.

> Nos, a javasolt "perl-after-upgrade" script nem szólt hogy upgrade-eljem
> a munint. Szerintem rá kellett volna jönnie, és szerintem ez egy port
> hiba.

A fenti duma arrol szol, hogy ha 5.10-rol 5.10.1-re frissitesz, az
5.8->5.10-rol szo sincs benne. Azon nincs kedvem vitatkozni, hogy kinek
a baja, a munin-main dependency egyertelmuen leirja, hogy 5.8.9-es perl
kell neki:

usloft1248# make search name=munin
Port:   munin-main-1.2.6
Info:   Collector part of Munin
Maint:  des at FreeBSD.org
B-deps: ...perl-5.8.9_2....

> Ha még mindig úgy gondolod hogy ez az én hibám akkor légyszi mond
> el hogy honnan kellett volna rájönnöm hogy a munin-t is újra kell
> fordítanom.

Ugy latom, megakadt a tu...Nem szemelyeskedeskent irtam, de akkor is te
qrtad el. Ha ennyire nincs fogalmad a perlrol, es szemmel lathatoan az
sem jut el, amit irok (ez lehet, hogy az en hibam, mar maskor is
elofordult), megprobalom utoljara: az elozo mailben irtam:

usloft1248# pkg_info -L munin-main-1.2.6 | grep Munin.pm
/usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.9/Munin.pm
                              ^^^^^^^^^

A perlen nincs mit forditani, a perl interpretalt nyelv, runtime
forditja le az interpreter, aztan lefuttatja (ki lehet nyerni a
futtathato bytecodeot az perl interpreterbol), egyszeruen rossz helyen
van a munin.pm, mert te 5.10-es perlt raktal fel (ez egyertelmuen
latszik a @INC-bol), a ports pedig 5.8.9-et hasznal. Ennek valoban nincs
sok jelentossege, de a freebsd perl strukturaja szemmel lathatoan
versioned, szemben mondjuk a linuxokkal, ahol van version independent
include dir is. Azt megint nem javasolnam, hogy nevezd/pakold at a
modulokat, mert azzal megint problemak lesznek, mert a modulok egy resze
valoban version dependent (esetenkent az alatta levo C lib verziojahoz
is kotodhet, ha nagyon amorf a lib).

> Ami meg azt illeti hogy "minden más" 5.8.9 -es perl-t használ - lehet
> hogy nálad így van. De hogy másoknál is így lenne?

A freebsd 7.x-ben az a default, aztan mindenki ugy alakitja a
rendszeret, ahogyan akarja.

> Ezt nem tudom honnan
> vetted?

usloft1248# ls -la /usr/local/lib/perl5
total 16
drwxr-xr-x   4 root  wheel   512 Sep 30 01:46 .
drwxr-xr-x   9 root  wheel  7680 Oct 16 12:53 ..
drwxr-xr-x  42 root  wheel  2560 Sep 30 01:46 5.8.9
drwxr-xr-x   3 root  wheel   512 Sep 30 01:46 site_perl
usloft1248# ls -la /usr/local/lib/perl5/site_perl/
total 6
drwxr-xr-x  3 root  wheel  512 Sep 30 01:46 .
drwxr-xr-x  4 root  wheel  512 Sep 30 01:46 ..
drwxr-xr-x  9 root  wheel  512 Oct 16 12:53 5.8.9

Ez egy friss 7.2, most installaltam.

<flame>
Ugy globalisan, nem ertem, miert csinalod azt, amit. Mit akarsz elerni?
Miert nem jo a pkg_add -r munin-main?
A 7-es bsd-re felkuzdeni a 8RC1-es portsot? Miert kell neked pont
5.8.10-es perl? Lenyeges feljesztes nincs benne, a perl6-ra valo
atallashoz keszult (az meg odebb van), nem hiszem el, hogy barmi indokod
lenne a hasznalatara.
Ha csak szereted a verzioszamokbol allo monoton novekvo sort, akkor
hasznalj debian sid-et vagy egyebb linuxot.
</flame>

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>