[BSD] folyamatirányító rendszer FreeBSD-n

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2009. Okt. 5., H, 18:45:29 CEST

Szia!

> Többi nincs mivel 5.5-nél még nem is léteztek. Továbbra is ott vagyok
> ahol a part szakad; 5.4 alatt működő binárisok miért adnak "Exec
> format error. Binary file not executable." hibát 5.5 alatt?
>
> Zahy, Ago, Replaced olvassátok ezt, valami ötlet?

Ha már így meg lettem szólítva.

Mivel most olvastam el az egész szálat egyben, azokat mondom, ami
közben a fejemben felmerült:

a) valahova tedd ki azt a ksh binárist, hogy legalább aki akarja,
piszkálhassa. Nekem ez az exec format error *nagyon* nem tetszik. (Ha
ki nem teheted, nekem személyesen nyugodtan küldheted, megnézném.)

És ezen kívül lécci azt tedd meg, hogy a jelenleg működő 5.4-es verzión
erre, a kitett/elküldött ksh-ra add ki az

ldd ksh
file ksh

parancsokat, és azokat az infókat is kérem/jük (asszem ldd -t már
küldtél, de file kimenetet még nem). (Nekem pl. olyan is felmerült a
fejemben, hogy ezek nem ELF, hanem esetleg a.out formátumú exe-k, de
arra nem emlékszem, hogy mikor volt a.out -> elf váltás, és meddig volt
(van?) kompatibilitás a.out -ra. Vagy pláne, ezek nem FreeBSD-s
ELF/a.out -ok, hanem mondjuk SCO UNIX-os COFF binárisk, és esetleg csak
az kéne, hogy a SCO-kompat be legyen kapcsolva - kicsit rég volt 5.x,
így nem tudom, hogy volt-e valaha alapból bekapcsolva, vagy ilyesmi. De
ilyen erővel lehet akár linuxos a.out is. Szóval kéne az a file ksh.)

b) Nem értem a VirtualBox problémádat sem, fejtsd ki részletesen. Hol
nem megy a hálózat? Milyen tipusú hálózat nem megy? Milyen virtuális
interfészt állítottál be VBox alatt (ha jól rémlik, kétfélét lehet, de
ebből az egyiket csak valami parancssori bütyköléssel lehet csak
beállítani. Láthatóan nem tudom ezt fejből, de tudom, hogy kb 2
hónapja az emulation- levlistán olvastam, szóval meg lehet találni.) Ja
és: hogyan nem megy? A beletelepített FBSD 5.4 nem lát ki? Vagy fel se
tudod konfigurálni a hoston? Vagy ...

c) Kernel fordítással nem látom mi a probléma, nem kell cvsup-olni,
elég leszedni a telepíő CD-t (és igen, már az első elég, azon van
kernel forrás csomag) és kicsomagolni azt a bizonyos csomagot
- pl. /stand/sysinstall-lal.

d) És végül kernel konfig. Rossz hírem, van, nem bizos, hogy működik:

strings -n 3 /kernel | grep '^___' | sed -n -e 's/^___//p'

Ez volt a hivatalos forma, nyilván a grep|sed leegyszerűsíthető egy db
sed -re; ezen kívül úgy rémlik, hogy 5.x -ben még /kernel volt a fájl
neve (de ha nem, értelemszerűen), valamint ha jól rémlik, a.out -os
kernel volt, és kellett a strings -nek egy -aout opció is. De menni
csak akkor fog, ha okosan volt egy:

options INCLUDE_CONFIG_FILE

a kernel konfigjában (erre viszont az rémlik, hogy nem volt default).
Közben kis keresgéléssel azt találtam, hogy valamikor óta (fenti opció
esetén!) "config -x /kernel" a megfelelő parancs, és a man config
legvégén ott a fent említett parancs  - már egyszerűsített formában.

Egyelőre ennyi, lássuk a válaszokat.

Zahy

--
#!/bin/ksh