[BSD] folyamatirányító rendszer FreeBSD-n

László Böszörményi laszlo.boszormenyi at gmail.com
2009. Okt. 5., H, 11:32:55 CEST

Szia!

2009/10/5 István <leccine at gmail.com>

> Sztem straceld ki miert szall ell azzal a hibaval az telepito.

Egyelőre maradtam a földön, a sima ksh-t strace-ztam FreeBSD 5.5-ön:
bsd5# ls -l /bin/ksh
-r-xr-xr-x  1 bin  bin  266240 Jul 25  2006 /bin/ksh

bsd5# ldd /bin/ksh
ldd: /bin/ksh: not a dynamic executable

bsd5# strace /bin/ksh
execve(0xbfbfe860, [0xbfbfed50], [/* 0 vars */]) = -1 ENOEXEC (Exec format
error
)
writev(2, 0xbfbfdff0, 4strace: exec: Exec format error
)                = 32
exit(1)                                 = ?

Ergo nem jutott messzire, szerintem a telepítő is hasonló gyorsasággal
elhasalna. El sem indul, mivel nem ismeri meg a bináris formátumot ahogy
látom.

> Aztan nezd meg a kernel konfigban levo kompatibilitast segito sorokat:

Ezek nem csak a fő kiadások közötti kompatibilitást teszik lehetővé? Most
csupán 5.4 -> 5.5 átállást szeretnék.

options   COMPAT_FREEBSD4   # Compatible with FreeBSD4
> options   COMPAT_FREEBSD5   # Compatible with FreeBSD5
> options   COMPAT_FREEBSD6   # Compatible with FreeBSD6

Hol tudom megnézni a futó kernel konfigurációját? Semmi nincs a /usr/src/
alatt, de ott egyébként is a forrásnak kell(ene) lennie. Valami olyasmit
keresek mint Linux alatt a /boot/config-{KERNEL-VERZIO} megléte.

Üdv,
Laci/GCS
--------- következő rész ---------