[BSD] FreeBSD és virtualizáció

Potoczky Andras andras-ml at wertz.hu
2009. Nov. 11., Sze, 15:06:06 CET

hi

Ha FreeBSD-n csinalnam az egeszet, akkor az apache is jailben fut, masik
jailben a mysql...

Jelen esetben az egyik jail alatt debian futna, bar itt ugye nem
jail-rol beszelunk.

A sok eves FreeBSD tapasztalat miatt en a host rendszert FreeBSD-nek
szeretnem tudni elso sorban... es bar lehet celszeru lenne a linux
host-ban gondolkodni, de ezt a dontest nehezebben hozom meg, mint minden
mast, ami bsd alapu. Ez az alapja annak, amit eredetileg kerdeztem.

Egyebkent virtualbox mellet, akarcsak a jail-eknel, eleg egy IP, csak a
vmware eseteben gondoltam arra, hogy az egyik guest a FreeBSD, a masik
guest a linux, de a host rendszer maga a vmware esxi es ez igy 3 IP
cimet jelent (az egyik a vmware management), mert a vmware-ben nem fogok
tudni proxy-zast allitani, bar oszinten szolva nincs igazan
tapasztalatom vmware-ben, igy az is lehet hogy a problemat meg lehetne
oldani mashogy is, hogy ne kelljen a 3 IP.

Nincsen vele sebesseg tapasztalatom, ezert is nem tudom hogy
valaszthatom-e ezt a megoldast, tovabba ha lehal a vmware beli guest
rendszer, nem lesz akarhol ahol vagyok grafikus kliensem, hogy managelni
tudjam a vmware-t, mig egy ssh-hoz barmikor hozzajutok.

Andras