[BSD] FreeBSD és virtualizáció

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2009. Nov. 11., Sze, 15:06:47 CET

Potoczky Andras wrote:

> Felmerult bennem a kb 1 honapja itt a listan targyalt virtualbox X
> nelkuli mukodtetese, de nem tudom van-e valakinek teljesitmenybeli
> tapasztalata.

Nincs vele gond, bar bsd-n nem probaltam, linuxon es win-en szedegeti a
labat. A 8rc1-es freebsd guest rebootja viszont garantaltan kiakasztja
meg a 3.0.10-est is, csak shutdown es poweron mukodik, kulonben kernel
panik lesz a guest-en. :)

> apache+php+mysql konfiguracio napi tobb ezres forgalom mellett.  Az sql
> bsd jail-ben, mig az apache menne a debian alatt.
>
> Mi a velemenyetek?

Az, hogy ennek mennie kellene bsd alatt is, a php interpretalt nyelv, ez
olyan, mintha az apache nem tudna kiszolgalni az ie szamara irt html
lapokat.
Jah, es egy rosszul megirt sql queryvel sokkal tobb performanciat
veszthetsz (pl a myisam es az innodb nagyon eltero modon hajtja vegre
ugyanazaokat a queryket), mint a virtualizacioval. A php fejlesztok eleg
kreativak birnak lenni az sql queryk osszeallitasa teren, mintha csak
kimasolnak az php/mysql reference guidebol az 'ezt nem szabad' reszeket :)

--
Gabor HALASZ <halasz.g at freemail.hu>