[BSD] Server üzemeltetés

Viktor Cemasko cemasko at fibermail.hu
2009. Jan. 26., H, 17:02:27 CET

Halihó!

2009.01.26. 15:58:57 dátumon Jana Attila <jana.attila at freemail.hu> írta:

> Azt szeretném kérdezni, ha tud valaki segíteni,hogy milyen engedélyek
> kellenek web-serverek üzemeltetéséhez?

Pontosabban kérném, mert igy saját kérdésemre fogok válaszolni...

Otthon és hívatalosan? Amugy nem tudom, de el kell gondolkodni a
következőken:

- mekkora a szoba/terem
- mekkora villamos energia igény
- mennyire kell szünetmentes áramellátás
- mekkora az elhelyezett szerverek értéke
- mekkora az eszmei értéke a gépek által ellátott feladatnak
- kell-e harmadik félnek hozzáférnie a gépekhez
- mennyi BTU-t termelnek a berendezések, milyen hűtés kell
- milyen tűzjelző / oltóban gondolkodnak
- kell-e dízelgenerátor a folyamatos áramellátáshoz?:)
- kell-e beléptetőrendszer a szobába?
- kell-e külső, zárt helység a gépek kiemeléséhez és javításához?

Alapvetően ami eszembe jut: ISP, elmű, tűzvédelmisek, statikusok (vagy
hogy hívnak öket).

Ahonnan probáltam okosnak látszodni:

http://hup.hu/node/27974
http://hup.hu/node/38994
http://www.itb.hu/ajanlasok/a12/html/a12_6-3.htm
http://www.itb.hu/ajanlasok/a12/html/a12_6-2.htm

Itt a 6.2.1 "Követelmények a szerverszoba kialakításával kapcsolatban"
pontot érdemes átbogarászni:
http://tinyurl.com/dcq9xs

Minden szépet és jot!
--