[BSD] zfs - vm.kmem_size

Gyorgy Simon gyorgy.simon at gmail.com
2009. Jan. 20., K, 04:07:59 CET

Hello,

Elso korben szeretnek veletek megosztani nehany igen kellemes illetve
kellemetlen tapasztalatot, amit eddig sehol nem irtak le.

Honapok ota hasznalok zfs-t, es egy kivetellel, illetve ketto, es ebbol
egyszer en voltam balfek, ment is rendesen.
Szoval:
Ha single usermodban akarod hasznalni ne felejtsd el a zfs elott a hostid-t
elinditani/beallitani, mert ha nem akkor a rendes inditasnal fogsz sokat....

A vm.kmem_size-tol panicol, ha nincs a kernelben:
options KVA_PAGES=512
De utanna megy "nagyon szepen" :S

Az egyik kivetel amirol irtam es ami miatt szeretnek kerdezni, azok ilyen
erdekes ujraindulasok, amikor terhelve vagyon az vas, mint pl
openoffice.org-3 forgatas, vagy eclipse-devel forgatas.
# tail /boot/loader.conf
#vm.kmem_size="1536M"
#vm.kmem_size_max="1536M"
vfs.zfs.arc_max="100M"
vfs.zfs.vdev.cache.size="10M"
vfs.zfs.zil_disable=1
vfs.zfs.prefetch_disable=1

Azert van kikommentezve a vm.kmem_size*, mert, es itt van az erdekes dolog,
mert ha a mindenhol ajanlott vm.kmem_size illetve a _max be van allitva
akkor el sem indul a gep. vagyis elindul de rogton ujra is inditja magat.

Ami nagyon  fura, hogy meg egy kernel dumpot sem csinal.

Esetleg ha valakinek tapasztalata illetve infoja van errol kerem ossza meg
velem is.

elore is koszi a segitseget!
--------- következ? rész ---------