[BSD] Óvakodj a gjournal-tól!

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2008. Okt. 24., P, 23:14:39 CEST

  Sziasztok,

Szerettem volna megosztani veletek a tapasztalataimat. Néhány hete
installáltam egy szervert, FreeBSD 7.1 volt rajta. Sajnos nem volt elég
idő tesztelni, be kellett állítani élesben. Másnap reggel lefagyott.
ping-elni lehetett csak, a portok nyitva de nem adott más választ. Több
hétig próbáltam javítani, sok dolgot csináltam vele. Downgrade-eltem
7.0-ra, de ez nem jött be. Megnéztem a kábelezéseket, letiltottam
szolgálatatásokat, cron job-okat. A végén már firmware frissítés
következett volna. Utolsó próbaként kikapcsoltam a gjournal-t. Azért
hagytam utoljára, mert ha mégsem ettől fagy a szerver, akkor egy ilyen
durva fagyás után adatvesztés lehet. Ez kb. 3 napja volt, akkoriban már
naponta 3-4 alkalommal is fagyott vagy újraindult.

És láss csodát, minden probléma eltűnt! Namármost a FAQ szerint akkor
lehet ilyen probléma, ha túl kevés a naplóterület, és telítődik. (Amit
egyébként nem értek. Miért nem írják meg úgy, hogy ilyenkor a gép vár az
I/O befejeződésére. Még a belassulást megérteném, de miért kell
lefagynia "by design"? ) A telítődést viszont szinte kizártnak
tartottam, mert összesen 120GB napló terület volt a gépen! De ezek
szerint ez is kevés volt. Átállítottam soft updates-re és azóta minden
rendben van, még egyszer sem indult újra. Lehet hogy én rontottam el
valamit, de erre elég kevés esély van. 1TB volt az adatterület, 8GB a
memória, és a doksiban javasolt 6GB helyett 120GB naplóterületet
csináltam hogy biztosan jó legyen. Ennyi az a része amit elronthattam
volna, mert mást nem lehet rajta konfigurálni.

Tehát a gjournal úgy van megírva, hogy bevallottan, dokumentáltan
fagyást okoz ha nagy a terhelés. Azt hittem hogy ez csak egy "elméleti"
lehetőség ha valaki rosszul választja meg a journal méretét, de nem.  Ez
tényleg megtörténik. Óvakodjatok a gjournal-tól! :-)