[BSD] HA cluster

Crusader crusader at netbsd.hu
2008. Május. 9., P, 21:17:25 CEST

Fri, 9 May 2008 08:57:54 +0200 -n
Papp Tamas <tompos at martos.bme.hu> írta:

> Azert ez egy eleg alap konfig, semmi mast nemc sinal, csak mozgatja az
> IP-t.
>
> Gyakorlatban nem nevezheto altalanosnak.

HA értelemben IBM RISC/AIX alatt "nevelkedtem" és az alábbi
következtetésekre jutottam:
A HA megoldáshoz szükséges:
1. Load balancer;
2. Cluster a load balancer mögött.

Ebben az esetben a sigle point of failuer - vagy hogy is mondják ;)) -
a load balancer.

Amit viszont meg kell határozni minden egyes HA esetben, az a workload
- azaz, hogy tulajdonképpen mit is csinálok.

 Javaslatom - egy kevés NetBSD-s tapasztalattal:

1. Hardver többszörözés - legalább két fizikai gép. IBM környezetben is
ezt gyakoroljuk, nem elég a logikai partícionálhatóság, igazi HA
megoldás esetén kell a fizikai többszörözés is.

2. Szoftver alapú - OS szintű - "többszörözés", amit Xen virtuális
gépekként tudok elképzelni, a legalább két fizikai hardveren clusterbe
kötve. Egy kihalt Xen gép reboot ideje kb. 100 ms.

3. Applikáció alapű többszörözés. Pl. PostgreSQL adatbázis cluster ől
Slony alapon - a min. két fizikai gép több Xen virtuális szerverén. Ez
nem "csak" egy egyszerű failover megoldás, hanem igazi párhuzamos,
terhelést megosztó működés is! Ugyanez megvalósítható más kiszolgálók -
pl. applikációs szerverek - esetén. (Igazándiból jó lenne tudni, hogy mi
a feladat.)

Természetesen a HA környezetben futó alkalmazásnak is HA
"kompatibilisnek" kell lennie (pl. runtima állapot "megosztás").

- crusader -