[BSD] off: adsl es telefon

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2008. Május. 8., Cs, 21:21:21 CEST

On Thu, May 08, 2008 at 10:52:23AM +0200, SZTANKAY Zsolt wrote:
> Hurokátengedés a kulcsszó. Ezzel a T-Com "rézkábelét" használhatják
> mások, viszont az már a szolgáltató döntése, hogy csak internetet ad-e.
> De technikailag lehetséges.

Nem csak technikailag lehetséges, hanem - mint már más is írta - már van
is ilyen egy ideje, de nem minden Internet szolgáltató él a
lehetőséggel. Ez ugyanis elég sok pénzbe kerül nekik akár átengedés,
akár más megoldás van használatban. Ezért azoknál érdemes érdeklődni,
akik nagyobb alternatívok (pl GTS, TVNet, PanTel) És persze ők sem
mindenhol csinálják, mert nem mindenhol éri meg nekik. Pesten elég jók a
sanszok, kivéve azokat a helyeket ahol üvegen megy a telefon (főleg XIII
ker) mert ott igen nagy meló lenne egy alternatívnak betelepülni, meg
igen költséges is, így ott nem nagyon vagyon ilyesmi.

A lehetséges szolgáltatásokról pl itt is lehet tájékozódni:

http://www.tantusz.nhh.hu/

bár nem vagyok benne biztos, hogy mindig különszedi a telefon nélküli
ajánlatokat.

És valóban fontos tudni, hogy a "csupasz" ADSL-nél a vonalfenntartásért
havidíjat kell fizetni, ami a Net díját nyilván megemeli.

Egyébként csak a teljesség kedvéért: Chellonál és T-Kábelnél pedig már
olyan is van, hogy csak kábelnet kábeltv nélkül, de persze akkor a kábel
fenntartásáért kell havidíjat fizetni a net díjon felül.

BSD: An Operating System, Not a Religion.