[BSD] torolt file-ok visszaallitasa

mortee.lists at kavemalna.hu mortee.lists at kavemalna.hu
2008. Már. 10., H, 15:52:52 CET

Sziasztok!

Regen jartam mar errefele, de most jo randa nagy kanyaba masztam bele, es a
segitsegeteket kerem, hatha valaki tud tuti tippet adni. Kicsit terjengos
sztori alant, a lenyeges kerdes lejjebb. (*)

A tortenet kb. ugy nez ki, hogy a NetBSD i386 2.0 rendszeru otthoni
szerveremben meghalt a bootvinyo egy levert biztositeknak koszonhetoen
(hogy ettol miert kell kinyulnia egy vinyonak egy viszonylag kulturalt, ha
nem is tul extra tapegyseg mellett, azt ne kerdezzetek).

Gondoltam a bosszusagon tul semmi gond, napi mente's van a geprol;
elocibaltam egy tartalek vinyot, arra visszatolom a rendszert, es minden
rendben. Raadasul ez a darab ugyanennek a szervernek egy par honapja
lecserelt, kisse hangos bootvinyoja volt, ugyhogy egesz egyszeruen
bebootoltam rola single userben.

Ott kovettem el az elso hibat, hogy azt gondoltam, a backup-particiot
felhozva egyszeruen felulcsapom a / alatt a teljes rendszert, es lehet is
ujraindulni. A masodikat pedig ott, hogy nem gondoltam ra, hogy kulon
vigyaznom kene arra, hogy readonlyban hozzam fel a backup particiot, mert
baja eshet. Vegso soron amikor semmi mast nem csinalok, mint visszaallitok
egy backupbol (ami nem fedi azt az utvonalat, ahol maga a backup van), az
miert okozhat problemat?...

Na mindenesetre kiderult, hogy alapveto hiba volt, mert latszolag az
rdiff-backup a backupban nem szereplo konyvtarakat egyszeruen torli - meg
akkor is, ha a mente's kifejezetten egy filerendszerre volt korlatozva, es
a backup pedig egy masik FS-en van. Szoval nemes egyszeruseggel kitorolte
sajat maga alol a teljes backup vinyo teljes tartalma't.

Most itt allok - se rendszer, se mente's. A gephez azota nem nyultam, azota
is ott csucsul gonoszul single user modban, le sem mountoltam semmit.

(*) A kerdes, hogy ha egy FFS2 filerendszerrol rm -rf jelleggel minden
torolve lett, de azota egy-ket cd/ls utasitason kivul semmi nem tortent a
gepen/vinyon, akkor van-e valamilyen mod a torolt file-ok visszaallitasara?
Igazabol annak latom csak ertelmet, ha a konyvtarszerkezettel, filenevekkel
egyutt lehet visszahozni, mert kezzel a budos eletben nem fesulom ki azt a
parszazezer omlesztett, nevtelen file-t, ha csak a tartalma visszahozhato.

Barmilyen tippet orommel fogadok!

udv:
mortee