[BSD] FreeBSD

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2008. Júl. 31., Cs, 22:26:43 CEST

Szia!

On Thu, Jul 31, 2008 at 07:17:31PM +0200, Illó Gábor wrote:
> Van esetleg valakinek ötlete arra, hogy miért törlődik a telepítéskor
> felvett elsődleges felhasználó, ha reboot után a sysinstall segítségével
> felteszem a Distribution->Base és src->sys állományokat kernel fordításhoz?

Azért, mert a Base-nak eleme az /etc könyvtár alapértelmezett tartalma
is, vele a passwd és a group fájl is, így azok is felülíródnak.

> Elvileg a sysinstall attól hogy ezeket felteszem nem
> fordít új kernelt igaz?

Nem.

> Csak mert akkor talán megérteném..

Hát én nem, egy kernelfordításnak a userek adatbázisához nincs sok köze
:-)

> erre nem
> figyelmeztet, hogy amennyiben ezeket felrakom, akkor gyk. minden
> felhasználóm ugrik
> plussz nullázza a root jelszót.

Csak a "Base" a téma. Amit egyébként sose kell külön feltenni utólag,
mert egyszerűen nem tudsz úgy telepíteni, hogy az ne lenne kiválasztva,
anélkül ui nincs rendszer. A kernel forrás valóban kellhet utólag, ha a
telepítéskor nem választottad ki.

> Amikor a sysinstallból kiléptem és vissza
> akartam váltani su-ról felhasználóra azt írta hogy who are you? Nem találta
> a felhasználót,
> reboot után rootal be tudtam lépni jelszó nálkül és újból fel tudtam venni a
> felhasználót, de azért inkább rákérdezek hogy ez normális-e.

Igen, ld fenn.

> A rendszer egy FreeBSD 7. AMD64 vmware szerverre feltéve próbából.

Egyébként szerintem nem érdemes a sysinstall-t a szigorúan vett
telepítés után már használni, nem éppen egy rendszeradminisztrációs
eszköz (bár felületes ránézésre úgy nézhet ki, mintha) Sokkal jobb ötlet
megtanulni az adminisztrációs parancsok használatát, akkor legalább
eléggé biztos lehet benne az ember, hogy nem lesznek kellemetlen
"kockázatok és mellékhatások". És akkor nem kell a sysinstall
"különlegességeivel" sem küzdeni már később, mint pl a meglehetősen
egyedi billentyűzetkezelés... ez tényleg csak egy telepítő, utána jobb
elfelejteni. Szerintem. :-)

Sikeres próbálkozást a FreeBSD-vel!

BSD: An Operating System, Not a Religion.