[BSD] 4GB <= memoria FreeBSD 7.0-RC1

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2008. Jan. 28., H, 05:44:17 CET

Szia!

On Mon, Jan 28, 2008 at 12:11:10AM +0100, Adam PAPAI wrote:
> Jol ertelmezem, hogy ha >= 4GB-t szeretnek hasznalni FreeBSD-n (Mondjuk
> 7.0-RC1-el is akar) akkor kell PAE-s kernelt forgatnom.

Hát, ha i386-ot használsz, akkor igen. De ez a kevésbé jó megoldás, ld
lentebb.

> Az egyik gepemen csak 500MB "ignored" de a masik serveremen 1.5GB ignored...
>
> Ugyan azt az RC1-et tettem fel mindkettore, megis az egyiknel 1GB-vel
> tobb memoriat lat. Ami azert nem mindegy.

Az, hogy mennyi memória hozzáférhető, a beépített hardvertől függ.
Úgyhogy bizony lehet ilyen, hogy ekkora a különbség.

> Van ra lehetoseg, hogy lassa a rendszer majdnem az osszes belerakott
> memoriat? 500MB meg talan nem olyan veszes, de ez az 1.5GB ez picit sok.

A PAE az egyik megoldás, de tudj róla, hogy nem minden driver működik
vele megbízhatóan (a legfontosabbak egyike az USB alrendszer volt úgy
kompletten) és nincs annyira vészesen tesztelve sem, mert nem sokan
használják már szerintem manapság. Mégpedig azért, mert ekkora
mennyiségű RAM mellett a helyes megoldás az amd64 használata
(természetesen Intel CPU-kon is, a név ne tévesszen meg) és ezzel a
probléma meg is van oldva. Nézd meg, hogy a te CPU-d támogatja-e a 64
bites működést, és ha igen, akkor próbáld az amd64-et. Szerveren
szerintem ez a jó megoldás.

Sok sikert!

BSD: An Operating System, Not a Religion.