[BSD] RAIDframe

Egervary Gergely gergely at egervary.hu
2008. Jan. 13., V, 19:10:47 CET

 > En anno hasznaltam OpenBSD-n de mindig csak a problema volt vele es a
 > tenyleges adatmentest ugye nem helyettesiti.

 > Szerintem ha lehet, akkor inkabb ne hasznaljad, par osszeomlas a
 > RAIDFrame miatt volt, es minel nagyobb a HDD annal tobb ido amig
 > ujrairja a paritast, addig is hasznalhatatlan a rendszer az ugyfelek meg
 > idegesek es turelmetlenek.

a RAID-nek sosem volt dolga helyettesíteni a backupot, függetlenül attól,
hogy hardveres vagy szoftveres.

ahol a rendelkezésre állás érdekes, oda RAID _kell_.

mit csinálsz, ha elpukkan egy diszk? előveszed az X órás/napos mentést?
a júzernek meg előadod, hogy bocsesz, veszett a mai munkád?

és, amíg a helyreállítást csinálod, addig áll a rendszer? hány óra az a
mai sokszázgigabájtos világban?

vígan megy a paritás újraépítés használat közben. oké, lassítja a gépet,
nade az ember hobbyból nem építget újra paritást...

--
Egerváry Gergely
<gergely at egervary.hu>