[BSD] Notebook sleep / resume

Egervary Gergely gergely at egervary.hu
2008. Jan. 5., Szo, 22:07:54 CET

> Jan  5 21:07:31 notebook /netbsd: acpi0: entering state 1
> Jan  5 21:07:31 notebook /netbsd: acpi0: cannot enter the sleep state (1).
> Jan  5 21:07:31 notebook /netbsd: acpi0: resuming

alapjaiban ez az üzenet azt jelenti, hogy olyan ACPI módba próbáltad
küldeni a gépet, amit a gép nem támogat.

a BIOS-ban nézz körül, hogy állítható-e, hogy az alvás az ACPI state 1, vagy
ACPI state 3 legyen.

esetleg próbáld meg átállítani, hogy ne state 1-et, hanem state 3-at akarjon:

sysctl -w machdep.sleep_state=3

> Nem tudom mi lehet a gond, neten nem találtam igazából semmit hozzá.

halkan megjegyzem, hogy ezek az alvással kapcsolatos dolgok még eléggé gyerekcipőben
járnak, YMMV.

> 2, Nem tudok flash-t lejátszani... Néha azért megnéznék egy-két youtube
> linket... Kell valami extra csomag hozzá? (Firefox 2-t használok)

ha natív NetBSD-s firefox-od van, akkor ahhoz nem fogsz találni flash playert,
mert az Adobe nem támogatja a NetBSD-t.

létezik egy pluginwrapper szörnyeteg, ami a NetBSD-s firefox alá varázsol Linux-os
Flash plugint, amikor én (nem olyan rég) utoljára próbáltam, erősen felejtős
kategória volt.

használj (emulációval) Linux-os firefox-ot.

> 3, Nincs hangom... Mármint nem nekem hanem a gépnek... Bármilyen videót /
> zenét próbálok lejátszani, semmi... Hanghoz mit kéne felrakni? A Lenovo-n
> tudom, hogy pl Linux alatt nem igen lehet hangot csiholni (ich7), vagy
> legalábbis több netezőnek sem sikerült ahogy nekem sem.
> Lehet, hogy netBSD-nél is ez a helyzet?
>
> 4.0 RC1 GENERIC_LAPTOP kernel van jelenleg a gépen...

ich7 déli hídban mezei Intel Azalia HD Audió van, mondjuk kérdés, hogy a HD codec-et
támogatja-e a kernel. egy dmesg kimenetet, ha nyomnál...

üdv,
--
Egerváry Gergely
<gergely at egervary.hu>