[BSD] EPSON Szkenner

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2008. Dec. 5., P, 13:09:40 CET

Ja ezt en is lattam. Egy binary only stuff ami ha jl ertem beleul valahogy a
sane driverei koze (asszem, nagyon nem neztem meg).

> Arra gondoltam, hogy ha Linux alatt megy, akkor talán rá lehetne bírni
> FreeBSD alatt is. Linux compat módban talán? Csak nem tudom hogy kezdjek
> hozzá.

Hat en elsore egy *tamogatott* disztrora felnyomnam a legkevesebb eszkozt
ami kell (kb sane-backends, sane-frontends, es ez azz epson ize), es utana
az egesz szart atvinni BSD-re, es azt hasznalni - de nem tudom mi a helzet a
linux-compat vs USB temakorben.

> Egyik probléma, hogy amikor újra bekapcsolják akkor újra létrejön az
> eszköz, és nem tudnak nyomtatni (/dev/unlpt0: permission denied).

man devsf.conf - ez ugye a boot-kori eszkozletrehozashoz segit, es ami neked
kell(het) :
man devfs.rules - ami meg pont arrol szol, ha valami utolag jelenik meg a
rendszerben.

Ugyanis ha megnezed, a devfs.conf -ban alapbol van egy ilyen:
# allow using the USB printer
perm    'ulpt*' 0666
perm    'unlpt*'        0666

(remelem nem csak nalam :-) )
ezzel szemben a devfs.rules -t neked kell feltoltened:
add path 'ulpt*' mode 0666
add path 'unlpt*' mode 0666

Ez utobbi mukodesehez kell meg egy:
devfs_system_ruleset="system"
a /etc/rc.conf -ba, es a fenti devfs.rules fajlt igy kell kezdeni:
[system=10]
es csak ez utan a az add path ... sorokat

> Egyszerre sok user van bejelentkezve xdmpc-vel, és szeretném ha alapból
> mindenki tudna nyomtatni.

A fenti elvben ezt a problemat megoldja

> A másik probléma, hogy amikor elmennek munkából akkor ez a gép
> kikapcsolja magát (ez is energia takarékosság). Illetve van amikor újra
> kell indítani. Amikor beindítják, akkor csak azokat a nyomtatókat ismeri
> föl amik nincsenek kikapcsolva. Mivel azonban az eszközök sorszámozása
> automatikus, ezért boot után a CUPS konfigja egy nagy zagyvaság lesz,
> pl. a címke nyomtató eredetileg az egyes eszköz volt de abból nullás
> lesz, egy másik nyomtató is megelőzi a szokásos helyét stb. A CUPS ebből

Igy mar ertem. En biztosan ugy indulnek el, hogy man devd devd.conf , es
devd.conf -beli szabalyokkal elernem, hogy ugyanaz a dog mindig ugyanolyan
neven jelentkezzen be a /dev ala. (Vagy esetleg azt is lehetne, hogy ne
ulptXXX neven, hanem /dev/nagynyomtato /dev/cimkenyomtato, stb nev legyen,
es a CUPS-ban igy hivatkozni ra.)
Speci devd szabalyokat kell/erdemes a /usr/local/etc/devd/*.conf fajlokba
irni, csak arra kell ugyelni, hogy mintha a peldakban/man-okban szereplo:
match "manufacturer" "xxxx" ; helyett match "vendor" "xxxx"; a helyes forma.
Es akkor szepen gyartotol / tipustol fuggoen epitheto be a rendszerbe a
megfelelo hardver.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >