[BSD] flash (7,9) youtube (es hasonlo videok)

Viktor Cemasko cemasko at fibermail.hu
2008. Aug. 25., H, 12:51:12 CEST

Halihó!

On Sat, 26 Apr 2008 12:26:16 +0200 Fazekas Mihály
<michael at goliat.eik.bme.hu> wrote:

> Sorry, de egy kicsit (ismet) felhuztam magam a flash*
> nevu gagyikon.
> Ismet meggyult (meggyulik) a bajom ezekkel az eroforraszabalo,
> semmire sem jo akarmikkel...

Kémeink jelentik: - esetleges picziny fejlemények várhatoak a nem távoli
jövőben, és mozgolódás folyik 10-es flash terén...

http://www.freebsdnews.net/2008/08/22/freebsd-flash-player/

Gerard wrote on August 22, 2008 at 9:57 pm:

> "The following is what I got back from somebody close the development
> of Flash for FreeBSD:
> “there’s absolutely a working version that one of the Flash
> Development Team compiled”
> It will probably take another couple of months before anything will
> be available publicly"

Állítólag 64 bites változat is lesz. Persze mindez csak pletyka sorozat
a levlistákról, amíg nincs róla announce a tudjátok hol, de biztató...

*** élménybeszámolóm ***

Más, próbáltam desktopon FreeBSD-ről váltani a következőkre (biztosan
unatkozom vagy öregszem):

Mandriva 2008.01 akármilyen Spring csoda (elnézést, de lusta vagyok
uname-zni most másik gépen :) "Boldog" családtag gépén most ez ücsörög,
azzal hogy ez az XP továbbfejlesztett változata (SP4). >:-)
Valamivel lassabb mint az XP. Opera alól nuku flash. Hivatalos stable
repositoryban (main akármi) nem volt semmilyen Opera, Fxböl csak kettes
verzió. Coockerben megtaláltam a hármas Fxet, és 9.27-es Operát
(ami alatt flash működött, de tetű lassan). Frissítés egyszerű, de
kényelmetlen a listázás, váltás. Nem tudtam leszoktatni IceWM-et alóla, hogy ne
töltse be a kilencven valahány százaléknyi GNOME-ot. Így megértés és
időhiányában a mélyebb tanulmányozására, bucsut vettem tőle, és
átadtam a családtag gépének.

Ubuntu 7.10 - elfelejtettem, hogy van ilyenem, és nem néztem meg. :)
Amennyiben sikerül "túl el frissitgetni" a Mandrivát, drága családtag
kénytelen lesz megismerni a Májkrosoft next dzsönörejsen
vívmányát Zubuntu Vissz(t)a néven.

SunOS lBaltazar.eu 5.11 snv_79a i86pc i386 i86pc - ez lényegében
Solaris 11-es előzetese (1/08-ast próbáltam ki), ténylegesen Solaris
Express Developer Edition (SXDE) akar lenni, tehát a Solaris Express
Community Editionnek (SXCE-nek), azaz Nevadának, a bináris változata.
Nuku security update, patchelés, regisztrálnom sem sikerült vele.
Ment alatta rtorrent, vlc, claws-mail. Egy kicsit lassú volt, de
tetszett a kinézete, filingje. Biztonsági okok miatt repült.

SunOS lBaltazar.eu 5.10 Generic_137112-05 i86pc i386 i86pc - ez
lényegében a ténylegesen hatályos Solaris 10 (05/08). Ment rajta minden
(igaz a  gépem egy kicsit gyenge hozzá), volt flash Opera alatt.
Sikerült beregisztrálni vele, működött az update, szóval látszólag
boldogság és idill. De...
VLC állandóan belassult dvd lejátszáskor, ezt nem csinálta
tesztelésekor a SXDE-n, sem frissítésék előtt a sima tízesen.
Hostname minden reboot alkalmával unknownra váltott (sys-unconfig után is).
Regisztrációs bezbasz minden reboot után előmászott, függetlenül attól
hogy közben tudtam frissíteni a "korábbi" bejegyzéssel. Plusz az usb
sebessége valami brutálisan lassú volt (érdekes, ez érvényes Mandrivára
is) FreeBSD alattihoz képest. Jah, és miután a move-t a SunOS (vagy a
GNOME-ja, ki tudja :) úgy értelmezi megegyező könyvtárak esetén, hogy
full rm a targetre (ezzel sikerült elvesztenem a backupom 9/10-ét :),
gyorsan leszedtem.

Per pillanat maradok a megszokott FreeBSD lBaltazar.eu
8.0-CURRENT #0: Sat Aug 23 09:05:17 CEST 2008
root@:/usr/obj/usr/src/sys/INSECT i386-nál. :D

Bár gondolkodom még a Solaris Indiana LiveCD tesztelésén...

Minden szépet és jót!
--
Üdvözlettel,				        <\||/>
Cemasko Viktor.				       -=FBSD=-