[BSD] ntp reject

Ruzsinszky Attila ruzsinszky.attila at gmail.com
2007. Okt. 10., Sze, 22:35:42 CEST

> erre vonatkozó működőt is. Speciel ntpdate -et mondhatsz simán futtában
> is, mondjuk production szerveren nem javasolt.
Tudom.

Saját NTP rendszerünk van, amit én kalapáltam össze.
Most azt gondolod, hogy te jó ég, ilyen csinál NTP-t?
Pedig Cickó, Linux, VMS amik részt vesznek benne.
Sőt, most jut eszembe, van benne SPARC-os NetBSD is ...

> És készen is vagy.
Mostmár igen.

> Én ezt még egyáltalán nem látom bizonyítottnak, de a te géped. Azért a
Én teljesen.
2 durva hiba, amit a gyári ntpd csinált:
1. nem szinkronizált sose,
2. ész nélkül emelte a következő ciklusidőt, anélkül, hogy szinron lett
volna.

Ne mondd, hogy ez jó működés?!

És azért vagyok benne biztos, mert a fordított ntpd már nem csinálja.
Ua. hw-n, ua. conf-fal.

> Én azért haragszom, mert azt látom, hogy kapkodsz ide-oda. Az nem baj,
Pontosan, hogy nem kapkodtam.
Viszont azt nem tudhatom, hogy nem-e a hw óra "szalad" annyira össze-vissza,
hogy az ntpd már képtelen kiszinkronizálni. Láttam ilyet is.
Feleslegesen nem zavartalak volna Benneteket!

Az pedig még jobban összezavart, amit minden kezdő megszív, hogy már 3 ntpd-m
volt 3 helyen. Persze sose az indult el, amire számítottam, amíg be nem vezettem
a ./-es módszert.

> h Linuxon nőttél fel, az a baj, hogy nem nőttél ki belőle, és azt
> hiszed, ez a *BSD egy kusza, összagányolt rendszer. Pedig annyira nem.
Nem gondoltam!
Tisztelet és becsület érte, hogy ilyen régi hw-ken is fut hibátlanul.

Amúgy van itt valakinek Alfás BSD-je? Ráadásul most éppen FreeBSD.

Szerintem annyira nagy hülyeségeket nem kérdezgettem. Jól működő
rendszerben ez persze triviális kérdés, de ha sw hibát kell tesztelni ...

Köszönettel:
Ruzsi