[BSD] Revelation (+bevezetés)

tothaa at freestart.hu tothaa at freestart.hu
2007. Nov. 16., P, 14:12:20 CET

            Tisztelt FreeBSD magyar lista <bsd at hu.freebsd.org>!Hali![bevezetés]Néhány évvel ezelőtt tartott Légrádi egy kis BSD-bemutatót a BMF-en, amin én is részt vettem, s nagyon tetszett, de akkor éppen a Debiannal voltam eltelve, s ma már elég jól kiismerem magam rajta desktop-userként (+ egy apache, bbforum, stb. némi szerver szolgáltatások barátok felé).Debian GNU Linux /experimental -t használom, nagyon jó (az elmúlt 5-6 évben kétszer fagyott le - egy fájlrendszer-hiba áramszünet után és egy X-es alkalmazás megkergült) meg mindig friss, de úgy érzem, hogy ez az egész kezdi túlnőni magát... Szóval, a függőségek kezdenek gondot jelenteni; egy reklámot elhelyező robot is megtalált. Az erőforrásaim szűkösek, 30 gigás wincsim van ebből 8-at egy Micro$chaft Windowsos partíció foglal el, amelyre a csak Win-en működő programok, és Winen jobban futók miatt van szükségem. Proci AMD Athlom 1800+-os (15??-as frekvencia). C-Media PCI-os hangkártya, és van egy ATI 9600/XT-s videókártya, ami azért már jobb. Realtek hálókártyák. Az alaplapon VIA Technologies munkálkodik (Abit KR7A-133) - úgy láttam, hogy ezek támogatva vannak BSD alatt is :-) $ cat /proc/meminfo | grep MemTotalMemTotal: 383668 kB$BSD-sek kicsit erőszakosak szoktak lenni, meg egy kicsit furcsán beszélnek angolul, de nagyon jónak tűnik az oprendszerük :-)Szóval talán OpenBSD-re mennék át (jobb fájlrendszer, mint Linuxon és jó teljesítmény adatok). Nagyon ugrálásra nincs lehetőségem, hogy többet kipróbáljak, mert Internet-elérésemben van egy kis havi maximális forgalom korlát; meg aztán használom is a gépet, nem érek rá mindig biztonsági mentéseket ide-oda töltögetni és a különböző oprendszerekre migrálni...[maga a kérdés]Nézegettem az általam használt programokat, hogy meg vannak-e BSD-re is; s nagyrészt megtaláltam őket, de volt egy pár amivel nem boldogultam:http://www.openbsd.org/4.2_packages/i386.html - oldalon kerestem rá csomagokra.A KDE része néhány progi, amit használok, mint a kopete, korganizer, ark, kfind, k3b cd-író - de ezeket így külön nem találtam meg; ezek be vannak rakva valamelyik csomag neve alá? - vagy a Linuxosat kell belőlük használni?Fájlkereséshez slocate indexelőt használtam, amelyre grafikus ui a catfish nálam (catfish-t forrásból szedtem le Debianra is); Van slocate vagy hasonló BSD-re?Na és még egy, ami a tárgyban is szerepel, amit nagyon gyakran használok; a Revelation password manager?A magyar/más külföldi billentyűzet beállítása nehéz? - kátám itt a fórumon, hogy van, aki nem ír ékezeteket.Minden választ, útmutatást szívesen fogadok! (ja, van jó magyar bsd fórum?)-- Tisztelettel: / Grüße / Yours sincerely, Andrew Toth tothaa at freestart.hu MSN: tothaa at msn.com ICQ: 311-837-922 homepage: http://tothaa.mydns.hu mirror: http://toan.fw.hu

--------- következő rész ---------