[BSD] Szerver alaplapot hol?

Berta Sándor berta at beco.hu
2007. Nov. 13., K, 23:15:15 CET

Nézd meg a top mennyi memória használatot mutat!
A jelenlegi géped, csúcs terheléskor swappelt-e, és mi került oda?
Nagyon meglepne, ha találnál olyan processzt, amelyik képes 1GB ramot
használni egyben.
Ha RAM diszket használsz, akkor ugyan memóriában van minden, de
fájlrendszerként használja.
Nagy adatbázisok esetén eleve nem tervezik memóriába az egészet, az
indexek is fájlban vannak, ezért a pufferektől alig függően, a diszk
sebessége fontos. Az adatnak a memóriába kell kerülnie, hogy műveletet
végezhessünk vele.
Az SMP miatt, elmaradnak a memória váltások, ami egy processzor esetén
elkerülhetetlen.

Laszlo Nagy írta:
> [...]
>>> 8GB fér és utána már nem lehet bővíteni sem. 16 slot-os alaplap ára meg

> Ezzel tisztában voltam de ha belepakoltam 8 darab 1 GB modult akkor vége
> a dalnak. :-)
> Később csak úgy tudnám bővíteni hogy ezeket kidobom.

Az új alaplapok, a memóriát egyenként egyenként is két csatornásan
kezeli, azaz párosával 4 csatornátban használja!!!
Tehát akár egyenként is cserélheted a memóriát!