[BSD] Szerver alaplapot hol?

Laszlo Nagy gandalf at shopzeus.com
2007. Nov. 13., K, 21:44:27 CET

Egervary Gergely wrote:
> 8GB ECC az nem kevés. (nem reklám: mi kb. 250 ezerért tudjuk szállítani)
> azért ez nem egy milliós tétel...

Oké, akkor biztosan rossz helyen néztem mert nekem sokkal többre jött
ki. (Igaz az párban volt és 1067Mhz buffered ECC)
> mihez kell egyébként egy gépbe 8GB memória? SQL szerver? Apache?

Van két PostgreSQL adatbázis (egyik 2GB másik 1GB + indexek), amihez a
következők kapcsolódnak:

Apache+PHP
Apache+tomcat
Sok háttérben futó PHP és Python program.

A háttérben futó programok közül van olyan ami végigmegy 1 millió
rekordon és közben számol különböző dolgokat. Amikor az ilyen típusú
programok futnak akkor a user-ek mindig panaszkodnak hogy lassú. :-( A
lekérdezéseket próbáltuk optimalizálni és sikerült is, de egyre nagyobb
az adatbázis, egyre több a user és már nem nagyon tudok mit
optimalizálni. Most már igazán az segítene ha 3GB helyett lenne benne
8GB memória. Persze merevlemezzel is lehetne gyorsítani, és fogok is, de
úgy gondoltam sokkal nagyobb gyorsulást eredményez ha az egész adatbázis
befér a memóriába, mivel az adatbázis nagy része read-only.

Ahogy fejlődünk, lehet hogy 16GB is kell bele nemsokára, és nem
szeretnék megint mindent kicserélni amikor ez bekövetkezik. (Bár lehet
hogy úgy jobban járnék, ki tudja hogy 1 év múlva mennyibe fog kerülni a
memória?)

1GB ECC - tényleg jó a 7000 Ft. Csak sajnos 8 slotos alaplapba így max.
8GB fér és utána már nem lehet bővíteni sem. 16 slot-os alaplap ára meg

Köszönök mindenkinek minden segítséget!

Üdv,

Laci