[BSD] ipv6-ipv4 átjáró

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2007. Már. 4., V, 13:06:10 CET

On Thu, 1 Mar 2007, Zalavári Balázs wrote:

> Sziasztok!
>

> Egy olyan fbsd átjárót szeretnék összehozni, ami mögött egy "ipv6 only"
> belső hálózat van (kívül a mi szempontunkból egyelőre ipv4 világháló).
> Kifelé mennie kéne az ipv6->ipv4 címleképzésnek (rögzített és dinamikus
> hozzárendelés), azonban visszafelé is el kéne érni egy-két belső ipv6
> kiszolgálót a kinti ipv4 ügyfeleknek (publikus ipv4 tartomány van).
>
> Meg lehet ezt oldani (ALG, NAT-PT, TRT, stb.)?
> Ha jól látom faith csak kifelé jó.
>
> Később tovább kéne fejleszteni, hogy az ipv6-ipv6 típusú forgalom egy
> [...]

Az egyeduli megoldas a szabvanyositott es ilyesmire talaltak a NAT-PT, de
szerintem tobb szivas van vele mint haszon.

Javasolt megoldas:
dualstack halozat belul: globalis (es lokalis) ipv6 cimekkel, es ipv4
privat cimekkel.
- ipv6-on pf tuzfallal
- ipv4-en pf nat-olas es fix rdr a szervereknek

Az ipv6-ot nem azert talaltak, amire hasznalni akarod, hogy nagyobb privat
ip cim tartomanyod legyen, hanem azert hogy nagyobb ip cimtartomanyod
legyen.

Udv:

Janos Mohacsi
Network Engineer, Research Associate, Head of Network Planning and Projects
NIIF/HUNGARNET, HUNGARY
Key 70EF9882: DEC2 C685 1ED4 C95A 145F  4300 6F64 7B00 70EF 9882