[BSD] esetem az Xorg 7.2-vel

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2007. Jún. 11., H, 09:29:26 CEST

Sziasztok!

Megejtettem az összes deszktopként használt gépemen a frissítést (FreeBSD
6.2 és 6-stable gépek). Eredmény:
1) ATI Radeon tulajok az eddiginél is jobban szívhatnak. Aki ATI x1xxx
kártyát használ az megérdemli.

Free ATI driver nem játszik, mert ezeket a kártyákat az nem támogatja.

Viszont van valami aranyos hiba a Vesa driverrel, ennek köszönhetően
_semmilyen_ felbontásban nem hajtja meg. Kell egy HorizSync 36-52 és egy
VertRefresh 36-60 sort rakni az xorg.conf-ba, ettől legalább 1024x768-ban
elindul. (Érdekesség, a hibajelenség és a megoldás is ugyanaz  Linux alatt,
ezzel szemben ott a Vesa driver valami 11XX x 9XX -as felbontást választ -
gyakorlatilag ugyanazzal a konfiggal. OK, Linux alatt fel lehet tenni a
gyári ATI driver-t - ez nekem nem érdekes, mert ettől nem tudom BSD-n
használni. Ja, és a megoldást különböző Ubuntu 07.04gyel kapcsolatos
listákon lehet megtalálni, többek között ott is ugyanez a probléma állt
elő.)

2) Viszont 2 gépen is előjött (ma tesztelen a harmadikon is), hogy
amennyiben US és HU billentyűkiosztás is be van töltve *xorg.conf* -ba,
akkor meghülyül a billentyűzet driver. Noha "xev" szerint felismeri a bal és
a jobb Alt-ot is, ennek ellenére csak a két Alt együttes lenyomása működik
Alt-ként (tehát Alt-Tab, Alt-Ctrl-Fx és hasonlók eléréséhez együtt kell
lenyomni a két Alt-ot, plusz ami még kell). Brrr. Valaki találkozott
hasonlóval? Hallott valaki megoldásról?

(Egyébként a dolog megy, ahogy kell. Egyelőre.)

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >