[BSD] devfs, nautilus-cd-burner, stb.

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2007. Jan. 24., Sze, 20:06:17 CET

Szia!

Csak amit tudok, arra ...

> 1. Rovidke kereses utan nem lattam nyomat, hogy
> lenne valami vegleges megoldas arra a problemara,
> hogy a devfs.conf-ba beirt
> perm cd0 ...
> perm pass0 ...
> sorok esetleg nem hatasosak, mert bootolaskor a
> /etc/devfs elobb lefut(hat?), mint ahogy a fenti
> eszkozok letrejonnenek (ha jol ertem).  Szoval
> kezzel kell restartolni a devfs-t vagy - egy ajanlas
> szerint - pl. sleep 15-ot beirni a devfs script

Ez eleg ronda megoldas.

> elejere.  Nincs ez megoldva, vagy csak en vagyok
> vak?

Eletemben nem talalkoztam ilyennel, de azert egy masik _hivatalos_ megoldas:

A devfs.conf -on kivul csinalj egy masikat is, ennek neve /etc/devfs.rules .
Szintaxisa nem egeszen ugyanaz, de devfs man olvasasa nelkul is ertheto. itt
az enyim:
$ cat /etc/devfs.rules
[system=10]
add path 'xpt*' mode 0666
add path 'acd*' mode 0666
add path 'cd*' mode 0666
add path 'pass*' mode 0666
add path 'ugen*' mode 0666
add path 'da0*s*' mode 0666
add path 'bpf*' mode 0660
add path 'ulpt*' mode 0666
add path 'unlpt*' mode 0666
$

A devfs.rules definicio szerint olyankor hatasos, amikor megjelenik egy
eszkoz a mar managelt /dev alatt. (Igy ha valamiert kesobb jelenik meg a
CD-d, akkor arra mar ez a a fajl, es ennek a beallitasai lesznek hatassal.)
Mukodesehez csak egy plusz sor a rc.conf-ba:

devfs_system_ruleset="system"

es persze az ertek az, ahogyan el akarod nevezni (es ami a devfs.rules
elejen meg van adva)

> 2. Nem igazan egeto problema, de ha mar...
> Ismert hiba, a nautilis-cd-burner - hibasan -
> keves helyet reklamal, pl. egy ures cd-re nem
> akar kiirni 550M cuccot.  A ports-ban nincs ez
> javitva?  (Es tudom, helyette ott van a burncd,
> brasero, stb.)

En nem ismerem a hibat :-) de ha a ports-ban javitva van, akkor
megnyugodhatsz, a hivatalos csomagban is. Szoval ha meg mindig igy mukodik,
akkor FreeBSD-n nincs javitva.

> 3. Az, hogy az automatikus-felcsatolas-es-az-ikont-
> az-asztalra-kidobas neha megtortenik, neha meg nem,
> vagy a Szamitogep alatt lehet felcsatolni, maskor
> meg nem, ez a jelenlegi fejlettsegi allapot jele,
> vagy megpiszkalhato?  Neha meg jobban bizom a
> primitiv kis scripteket futtato ikonjaimban.

Passz, nem hasznalok GNOME-ot, de mondjuk a 4.4-es XFCE-ben a megjelenese
ota eltelt kemeny 2 napban en is tapasztaltam ilyet (OK, 1x osszesen), ki es
ujra be megoldotta a dolgot. De ez szerintem a hald hibaja, abban az
iranyban kene keresgelni.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >