[BSD] ipfw?

SZTANKAY Zsolt stan at mail.datanet.hu
2007. Feb. 28., Sze, 09:46:32 CET

Székvölgyi Péter írta:

> tcpdump - annyira nem barátságos, de alapból fennt van BSD-n.

Vagy tcpflow. tcpdump egy allomanyba tolja az egeszet, a tcpflow meg
kapcsolatonkent kulon, viszont a tcpdump allomanyat tudja azt hiszem a
wireshark kezelni, ha protokolt akarnal analizalni. Izles kerdese melyik
szimpatikusabb neked.

> szűrés: alapból csak bizonyos portokat engedsz ki a firewall-ban és nem
> mindent. ( jobb ötletem nincs )
Sajnos manapsag a programoknak barmilyen portot megadhatsz amin
menjenek, sot minden indulasnal mast hasznaljanak, igy ez mar nem
teljesen jo megoldas, bar remenykedni lehet, hogy valaki az
alapertelmezettet hasznalja. Linuxhoz van valamilyen protokol analizator
kernel modul, nevere persze nem emlekszem, de az tud forgalmat
analizalni es az alapjan szur. Egyszoval hatekonyabb. BSD alatt nem
tudom letezik-e az a program vagy akar hasonlo.

Zsolt