[BSD] BSD locale es XP

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2007. Feb. 5., H, 06:26:20 CET

Szia!

On Sun, Feb 04, 2007 at 10:21:36PM +0100, Berta Sándor wrote:
> Két FreeBSD 6.1-es között rsyn-el töltök át adatokat.
> A fájlokat XP-s gépeken hozzák létre samba fájlszerveren.
> Az smb.conf-ban client  code page = 852 van beállítva.
> Az ékezetes fájlnevek még sem találkoznak.
> Van valakinek tapasztalata az üdvözítő beállításokról?

Ez egy FAQ. A Windowsok alapértelmezetten kb a w98 óta (vagyis az annál
újabbak) már nem a Win-* meg ISO-* kódlapokat használják a fájlnevek
kódolására, hanem az UTF-8-at. Ezért állítsd be a Sambán is ezt. Ezek a
fájlnevek pont ezért nem fognak rendesen látszani a FreeBSD-s konzolról,
és xtermből is csak akkor, ha megfelelően van beállítva, de legalább a
klienseken menni fog.

BSD: An Operating System, Not a Religion.