[BSD] FreeBSD

Hegedüs Ervin airween at freemail.hu
2007. Aug. 13., H, 10:22:28 CEST

hello,

> Úgy gondolom hogy freeBSD gyorsabb mint a debian az eddig hup.hu-n
> olvasottak alapján.
> Web kiszolgálónak a debian nem felel meg mert 20-30-as loadokat csinál az
> sql pedig optimalizáltam egy script segítségével.
> Az oldalak belassultak jelenleg az erőforrás egy core2duo 2,4Ghz 4MB L2 vel
> 4GB memóriával aminek azért ennél többet kéne bírnia szerintem.
> A legnagyobb oldal naponta 10.000 egyedi látogatót generál.
> Ez a MySQL szerver fut: 3 nap, 19 óra, 53 perc, 9 másodperc. Elindítva:
> 2007. Aug 08. 18:15.
> [...]

(nem szorosan a temahoz kapcsolodva)

Tisztelendo a hozzaallas es az elszantsag, hogy valtani
szeretnel, de ahogy irta egy hozzaszolo: ha van egy rendszer,
amit ismersz, akkor igy elesbe "beleugrani" - angol tudas nelkul
- kicsit felelotlenseg (most eltekintek attol, hogy a kernel
konfigot keverted az rc scriptekkel).

Annyit megtehetnel - bizonyara masokat is erdekel - hogy ha
megtortenik az atallas, legyszives ird meg a tapasztalatokat:
gyorsabb lett-e az uj rendszer, megerte-e a valtas?

Meg nehany eszrevetel:

- a MySQL-tol a 20-30-as load (imho) nem a rendszer gondja; lehet
  a rosszul megtervezett adatbazise, esetleg a gyenge diszk
  alrendszere - most az alkalmazast nem sorolom ide, irtad, hogy
  jobban nem lehet optimalizalni
- en uzemeltetek Debian-t webszerverkent, szinten van MySQL, kb
  80-100 vhost, a leglatogatottabb szinten napi 10e, alig megy a
  load 1 fole... (2x Core2Duo @2.33, 2GB RAM)

Udv:

a.