[BSD] FreeBSD

Gábor Illó stageline at gmail.com
2007. Aug. 12., V, 10:36:22 CEST

Sziasztok.

Szeretnék FreeBSD-t webszervernek egy Intel Quad Core Q6600 2.4GHz négymagos
processzoral.

Mindent meg tudok oldani apache telepítés php mysql de tűzfalhoz nem értek.
Az angolom rossz tehát az angol leírás nem segít.

Tudnátok nekem írni egy egyszerű scriptet amit a bsd automatikusan betölt
bootkor és ha tudtok azt hova tegyem hogy betöltse és engedélyezze a
scriptben lévő portokat?

Debain alatt ezeket mind tudom, iptables is beállítom akár mikor de a bsd
tűzfala nekem még nagyon új.

Lenne még kérdésem.
Hogyan kell, vagy kell-e egyátalán a kernelbe tenni a tűzfalat, mi van akkor
ha az ipfw-t simán csak belerakom a kernel configjába hogy töltse be, de én
nem forgattam bele a kernelbe a tűzfalat. Erőforrásilag mennyit számít ez? A
szerveren egyébként több bittorrent tracker is működik folyamatosan 80.000
kapcsolattal plusz a web rész.

Jelenleg azt tudom hogy a kernelbe ha ezt belírom:

# Enable ipfw.

firewall_enable="YES"

firewall_type="type"             # see rc.firewall for what goes here

firewall_quiet="NO"

akkor automatikusan betölti a tűzfalat. Mivel remote gépről van szó, és
olyan szerverről amin több vállalkozás online webshopja van, kár lenne ha
itthonról elrontanám a tűzfal beállítást és megállna a szerverem és nem
érném el pl ssh-n. Légyszi csak tuti tippeket adjatok amiket már
kipróbáltatok és tapasztaltátok hogy tényleg jól működik.

Tudom hogy nem szokás ilyet kérni de addíg nem tudok bsd-t a szerverre rakni
amíg a tűzfalról nem láttam valami példa configot.

A válaszokat, és a segítséget előre is hálásan köszönöm!

--------- következő rész ---------