[BSD] Raid vezérl?...

Egervary Gergely gergely at egervary.hu
2007. Aug. 4., Szo, 10:51:22 CEST

> At present, the alpha, amd64, i386, pmax, sparc, sparc64, and vax
> NetBSD platforms support booting from RAID-1. Booting is not supported
> from any other RAID level. Booting from a RAID set is accomplished by
> teaching the 1st stage boot loader to understand both 4.2BSD/FFS and
> RAID partitions. ........

ez remekül hangzik, köszönöm az infót. valamikor a 2.0 környékén jöhetett be,
mert amikor utoljára új RAIDFrame-et építettem (jahát igen, elsősorban hw raid
van a kezemügyében :) - akkor még nem volt bootolható raid1 - elég sokat
leveleztem akkor Greg Osterrel...

> 3. A SATA igazi gyengéje a csapnivaló fizikai csatoló kivitel. Ha
> stabil működést akarsz - ismerek több TB kapacitással üzemelő SATA
> tömbös szervert - a kábelezést jól meg kell csinálni.

egyetértek. sajnos a kommersz SATA csatlakozók széthullanak. ellenben
létezik olyan SATA dugó, aminek fém retesz van a végén, ami stabilan
tartja, és maga a csatlakozóház is masszív. nem csinálok reklámot, egy
hárombetűs budaörsi nagykerből hoztam a múltkor néhány tucatot.

> 4. Kipróbálható a Western Digital hot plug-os SATA winchester szériája.

a raptorra vagy a raid editionra gondolsz?
a raptor teljesen megegyezik a SCSI modellel, csak a csatoló más.
a raid editionról viszont csak azt tudom, ami a marketing-melléktermékekből
kiderül. az jól hangzik. látott már valaki ilyet production környezetben?

> Végül néhány igazi hardver RAID kártya ATA/SATA alapokon (az olcsóságra
> nem vállalnék garanciát):
> RAID controllers
>     * 3ware Escalade 5000, 6000 and 7xxx series (twe(4))
>     * 3ware Escalade 8500, 8506 SATA RAID (twe(4))
>     * Adaptec ASR-2410SA SATA RAID(aac(4))
>     * Adaptec ASR-2810SA SATA RAID(aac(4))

az utóbbi kettő alapjaiban véve jó vas, csapnivaló firmware-rel. de ez az
évek során változhat.

--
Egerváry Gergely
<gergely at egervary.hu>