[BSD] sendmail -> qmail

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Sze. 4., H, 06:28:18 CEST

On Sun, Sep 03, 2006 at 11:51:27PM +0200, Simon Gyorgy wrote:
> Udv mindenkinek!
>
> ezt kellene megoldani. ugy nez ki minden ok, vagyis le van torolve a
> sendmail, be van allitva a qmail, csak a mail cliensek a gepen mondjak
> azt, hogy
>
> mail: /usr/sbin/sendmail: No such file or directory
>
> a /etc/mail/maler.conf -ban mar at van irva a a sendmail elerese
> ja igen es nem szabad ujra inditani a gepet. :(
>
> elore is thx

Szerintem egy kissé túl szorgalmas voltál a törölgetésben. Nem az
/usr/sbin/sendmail-t kellett volna letörölni (ami csak egy symlink a
mailwrapper-re, és azért kell, mert egy csomó program makacsul a
"sendmail" nevű binárist keresi amikor levelet akar küldeni, mindegy,
hogy mi van installálva a gépen és így nem kell neked installkor az
emiatt szükséges symlinkeket megcsinálni) hanem az
/usr/libexec/sendmail/sendmail-t, aminek a megfelelő módja a
NO_SENDMAIL=yes az /etc/make.conf-ba és aztán egy (cd /usr/src && make
delete-old) bár persze az más régi (és felesleges) cuccot is le fog
törölni. Így legközelebb a sendmail már nem is fog lefordulni.

A symlinket pedig állítsd vissza.

lrwxr-xr-x  1 root  wheel  21 Sze  2 13:00 /usr/sbin/sendmail -> /usr/sbin/mailwrapper

Sz.

P.S. Sajnos a legtöbb szoftver fejlesztő nem tud a FreeBSD ezen
sajátosságáról (pedig nem tegnap találták ki) ezért előfrodulhat, hogy
az adott MTA dokumentációjában más van leírva az installnál, akkor azt
ignorálni kell, vagy még jobb: patchet küldeni a szerzőnek :-)
--
BSD: An Operating System, Not a Religion.