[BSD] FireFox + Flash?

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Nov. 28., K, 17:08:09 CET

Szia mindenki!

On Mon, Nov 27, 2006 at 12:38:21PM +0100, Mohacsi Janos wrote:
> 	en probaltam a graphics/gnash portot. Olyan jol mukodik, hogy
> flash indulasa magaval rantja nem csak az egesz bongeszot, hanem az X-et
> is.

Hm. Akkor úgy látszik, én akkor szerencsés vagyok. Nem mondom, eléggé
sok olyan animáció van, amit nem játszik le (mivel úgy írja be magát,
hogy ő Flash 8.0 kompatibilis, közben meg azért nem igazán...) de az
egyszerűbbekkel elboldogul. Ami nem igazán smakkol neki sokszor, az a
flash-ben írt menük, pedig sajnos ez az egyik legfontosabb ok, ami miatt
muszáj a flash-t tudni értelmezni, mivel egy csomó olyan paraszt site
van, ahova nincs is bejárat flash nélkül.

Olyan, hogy az egész X-et vitte volna, nálam már régen nem volt,
a böngészőt néha igen (Firefox 2.0) de általában csak csendben kapitulál
(vagyis nem mutatja az animációt) de a böngésző megy tovább.

> 	A www/linux-flashplugin7 meg a legstabilabb. Csak kb. 10 perc
> flash-ezezes utan nyomja le a bongeszot. Erdemes telepiteni
> www/xpi-flashblock -ot, igy csak azt a flash-t nezi meg a bongeszo amit
> tenyleg kell....

Ez azzal a kiegészítéssel igaz, hogy a linux-flashplugin7 a linuxos
Firefox 2.0-val tényleg jó. Én ezt ajánlanám mindenkinek. A
linuxpluginwrapper már most sem igazán jó, de ami a nagyobbik baj, az
az, hogy a jelenlegi maintainere sajnos nem igazán ért a dologhoz, ezért
legkésőbb a 7.0 megjelenésével a dolog használhatatlan lesz (mert abban
defaultból lesz symbol versioning a megosztott könyvtáraknál, és sajnos
a linuxpluginwrappernek dugója nincs mit kell ilyenkor tenni úgy tűnik)

Ezért lényegében jelenleg kétféle böngésző megoldást használok
(valójában hármat, ha a w3m-et is hozzászámolom, a jobb oldalak azzal is
mennek :-) az egyik a linuxos FF 2.0 + linuxos flashplugin ha muszáj
flasht nézni, a másik a FreeBSD-s FF 2.0 + gnash + natív java 1.5 plugin
minden más esetben. Ja és -CURRENT-et.

Nem igazán, mert a legtöbb zárt forrású pluginből nincs FreeBSD-s sőt
linuxos is csak szerencsével (tudjuk pl, hogy a wines flash plugin már
8.x-es, míg a linuxos nem béta csak 7.0-s) Volt ugyan egy
linuxpluginwrapper nevű gányolás ami elvileg arra lett volna jó, hogy
linuxos pluginek menjenek FreeBSD-s böngészővel, de egy ideje már
haldoklik.

BSD: An Operating System, Not a Religion.