[BSD] openldap lassan indul

Magyari, Miklos miklos.magyari at hp.com
2006. Nov. 28., K, 11:53:13 CET

sziasztok,

A következővel szívok:

FreeBSD 6.2-RC1, openldap 2.3.30, nss_ldap, pam_ldap

Minden szép és jó, sikeresen tudok felhasználót autentikálni ldap-ból.
Az idevágó nsswitch.conf részek:

passwd: files ldap
group: files ldap

Két bajom volt: az egyik, hogy ha nem futott az ldap szerver, akkor mondjuk egy getent passwd ldapuser jellegű lekérdezés is marha sokáig tartott. Ezt némi guglizás után sikerült megoldani, miszerint bind_policy soft kitételt beírtam az nss_ldap.conf-ba.
A másik probléma viszont maradt és lassan az őrületbe kerget. Az ldap szerver indulása is nagyon lassú, kivár egy 30 mp-es timeout-ot. Gyakorlatilag tyúk és tojás téma, mivel ugye a szerver ldap user ill. group alatt akar futni, ezért először ki akarja mazsolázni ezeket. Csak azt nem értem, hogy miért nem tudja a nyamvadt helyi file-okból ezt megtenni, mikor benne vannak és ugye az nsswitch.conf-ban a files az első. Próbálkoztam az nsswitch.conf notfound,unavail stb. lehetőségeivel is, nem segített.
Az ldap szerver ugyanazon a gépen fut(na), nem távoli.

Legyen már valaki olyan kedves és mutasson nekem fényt az éjszakában,
kösz,

mami